Wiadomości

14. Leśne Runo na Statoilu

Nowa restauracja Leśne Runo została otwarta w miejscowości Nowe Dębe przy stacji paliw STATOIL przy drodze krajowej nr 9.  To już czternasta restauracja tej sieci i druga otwarta w tym roku.

Restauracja zlokalizowana na Podkarpaciu przy trasie Radom-Rzeszów nastawia się głównie na obsługę podróżujących drogą krajową nr 9, w tym wycieczki i grupy zorganizowane. Lokal oferuje 26 miejsc, a latem także ogródek na zewnątrz. Ceny większości dań mieszczą się w przedziale 10-12 zł. Wnętrze lokalu utrzymane jest w stylistyce leśnej –  drewniane elementy, żywe kwiaty, kosze owoców.

Strategia Leśnego Runa zakłada otwieranie restauracji przy popularnych trasach przelotowych, w sąsiedztwie koncernowych stacji paliw. Rozwija się zarówno poprzez franszyzę, jak i poprzez otwieranie lokali własnych. Sieć należy do Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni SA, którego jedynym udziałowcem jest Polska Agencja Rozwoju Turystyki. Celem działania spółki jest stworzenie i rozwój sieci restauracji oferujących tradycyjne dania kuchni polskiej i mogących skutecznie konkurować z zachodnimi sieciami typu fast-food. W sumie TPPK ma już 10 lokali własnych (razem z najnowszym w Nowej Dębie), cztery zaś należą do franszyzobiorców. Opłata wstępna za przystąpienie do sieci to 15 tys. zł, a miesięczna 5 proc. od obrotu netto, ale nie mniej niż 1200 zł.

Leśne Runo rozpoczęło rozwój w 2001 roku. Firma może się pochwalić coraz lepszymi wynikami. Od stycznia do października ub.r. odnotowała ponad 5 mln zł sprzedaży netto wobec 4,5 mln zł rok wcześniej. Zysk netto TPPK wzrósł w tym czasie o ponad 66 proc. do 210 tys. zł. Głównymi barierami w rozwoju sieci są wciąż jednak finanse oraz znalezienie odpowiedniej lokalizacji. – W naszym przypadku odpowiedni lokal powinien być zlokalizowany przy stacji paliw, przy jednej z głównych dróg krajowych, na odcinku drogi charakteryzującym się dużym natężeniem ruchu tranzytowego. Lokal powinien mieć powierzchnię 130-250 m2 i być przeznaczony na gastronomię. Nie bierzemy pod uwagę lokalizacji w miastach, nawet jeśli są przy głównej, przelotowej drodze – mówi Tomasz Sztylko, specjalista ds. rozwoju sieci w TPPK.

(op. zp)




źródło: Franczyzawpolsce.pl

Wróć