Wiadomości

Analiza JPK_VAT za styczeń 2018 r


  • W elektronicznym narzędziu ANALIZATOR_JPK kompleksowo sprawdzono już 650 mln faktur z Jednolitych Plików Kontrolnych dla potrzeb VAT (JPK_VAT) za styczeń 2018 r.
  • Podatnicy, u których pojawiły się niezgodności, otrzymają powiadomienia z Ministerstwa Finansów z prośbą o weryfikację przesłanych JPK_VAT.

Analiza wykazała, jakie problemy najczęściej pojawiały się podczas składania przez przedsiębiorców JPK_VAT za styczeń 2018 r. Chodzi o:

  1. uwzględnianie w JPK_VAT zakupu faktur VAT wystawionych przez podmioty, które nie są czynnymi podatnikami VAT,
  2. rozbieżności co do kwot transakcji wykazanych przez podatników i ich kontrahentów,
  3. nieskładanie JPK_VAT przez podmioty, które mają taki obowiązek.

 E-mailowe powiadomienia dla podatników

W najbliższym czasie podatnicy, u których stwierdzono takie przypadki, otrzymają e-maile z adresu dppt.automat@mf.gov.pl  (podpisane „Ministerstwo Finansów”). Będą one zawierać prośbę o sprawdzenie JPK_VAT, a w przypadku stwierdzenia błędów – skorygowanie złożonej deklaracji VAT lub/i pliku JPK_VAT. Pytania i wątpliwości prosimy kierować bezpośrednio do swoich urzędów skarbowych.

Uwaga: e-maile nie będą zawierać żadnych wezwań do zapłaty podatku, odnośników zewnętrznych (linków) ani załączników w formie plików.

 Przedsiębiorcy, którzy nie zgłosili w urzędzie skarbowym lub nie podali w przesłanym JPK_VAT swojego adresu e-mail, otrzymają powiadomienia pisemne lub SMS.

 Ministerstwo Finansów przypomina, że aby otrzymywać od administracji skarbowej e-maile, które dają możliwość korekty JPK_VAT bez konsekwencji, należy wypełniać i aktualizować pole >Adres e-mail< w JPK_VAT.

Źródło: MF

Wróć