Wiadomości

BP i Castrol firmami przyjaznymi dla jednośladów


Uważnie obserwując zmieniającą się rzeczywistość, w roku 2012 firma BP postanowiła zainicjować budowę wirtualnej bazy edukacyjnej dla motocyklistów poświęconej kwestiom bezpieczeństwa.

– Wraz z Castrolem od 2008 do 2011 roku przeprowadziliśmy cykl imprez pod nazwą „Motocyklowa Niedziela na stacjach BP” – mówi Dorota Adamska, PR Manager firmy BP w Polsce. – Chcieliśmy w ten sposób zwrócić uwagę kierowców na bezpieczeństwo motocyklistów w związku z rosnącą liczbą jednośladów na polskich drogach oraz ich wzmożonym ruchem, zwłaszcza w sezonie letnim. Dodatkowo była to dla nas świetna okazja do poznania oczekiwań motocyklistów wobec stacji benzynowych.
– Motocykliści znajdą dziś na naszej stacji nie tylko dobrej jakości paliwa, szeroką gamę olejów Castrol do motocykli, ale także kosmetyki motocyklowe czy czasopisma branżowe – mówi Adamska. – Dodatkowo na wybranych stacjach w toaletach znajdują się udogodnienia: półka na kask i rękawice oraz hak na kurtki, a także specjalnie wyznaczone dla motocykli parkingi w pobliżu wejścia do sklepu. Właściciele jednośladów regularnie korzystają również z dostępnych na naszych stacjach myjni bezdotykowych.
Pierwsze „Motocyklowe Niedziele na stacjach BP” zorganizowano w czerwcu 2008 w Poznaniu, w następnym roku motocykliści spotkali się na stacjach BP w czterech miastach, w 2010 – w pięciu, a w 2011 aż w ośmiu. Motocyklowe Niedziele zgromadziły grono wiernych fanów. Cykl imprez na stacjach BP był częścią akcji MOTOCYKLE MOGĄ WIĘCEJ organizowanej przez BP i Castrol. Na większości stacji BP pojawiły się przygotowane przez obie firmy naklejki, które każdy miłośnik jednośladów mógł przykleić na swój samochód lub motocykl i w ten sposób wyrazić poparcie dla dwóch kółek oraz zwrócić uwagę kierowców na wzmożoną obecność jednośladów na polskich drogach.
Uczestnicy imprez „Motocyklowe Niedziele na stacjach BP” brali udział w kursach pierwszej pomocy prowadzonych przez ratowników motocyklowych. Zainteresowani, w ramach akcji „Motocykliści przeciw białaczce”, mogli się zarejestrować, jako potencjalni dawcy szpiku kostnego w bazie Fundacji DKMS Polska, która była obecna na spotkaniach w 2010 i 2011 roku, wzbogacając bazę o ponad 300 potencjalnych dawców.
W ramach promocji bezpieczeństwa ruchu drogowego na stacjach gościnnie pojawiali się przedstawiciele policji, a organizatorzy rozdawali uczestnikom imprezy minidekalogi motocyklisty. Ratownicy z Fundacji R2 pojawiali się wraz z motocyklem-ambulansem, aby uczestnicy spotkania mogli wziąć udział w pokazach ratownictwa medycznego.
Podczas Motocyklowych Niedziel motocykliści mieli możliwość przedyskutowania kwestii wyboru konkretnych modeli jednośladów oraz spotkania się bez konieczności wyjazdu za miasto. BP było też sponsorem unikalnej, przełamującej stereotypy wyprawy Macieja Banaszka do Armenii, który z protezą jednej nogi pokonał na motocyklu ponad 8 tys. km.
Jazdy testowe, prezentacje motocykli i policyjnych pojazdów pościgowych oraz nowości rynku motocyklowego, a także pokazy zdjęć z dalekich wypraw, spotkania z podróżnikami, opowieści o zdobywaniu świata jednośladami, pokazy mody motocyklowej – nic dziwnego, że tysiące motocyklistów uczestniczyło w Motocyklowych Niedzielach. Największą popularnością cieszyła się bezpłatna hamownia, na której każdy mógł sprawdzić moc swojej maszyny i otrzymać wykres przedstawiający charakterystykę pracy silnika oraz analizę diagnostyczną. Były też symulacje jazdy motocyklem i prezentacje multimedialne z zakresu doskonalenia techniki jazdy, a także prezentacja akcesoriów i odzieży motocyklowej. W strefie SHOW odbywały się pokazy stuntu i trialu w wykonaniu czołowych polskich freestylerów. W strefie CUSTOM wielbiciele nietypowych, autorskich motocykli customowych mogli z bliska podziwiać oryginalne jednoślady, a w strefie POWER odbywały się prezentacje ULTIMATE EXPERIENCE BIKE pokazujące wpływ paliwa BP Ultimate na silnik motocykla (motocykl demo z kamerami zainstalowanymi wewnątrz pojazdu!).

Wróć