Strefa przedsiębiorcy

Costa Coffee Ready-to-Drink – pierwszy wspólny projekt Coca-Cola & Costa Coffee


Costa Coffee wprowadza na polski rynek nowy produkt z kategorii Ready-to-Drink.

WIĘCEJ czytaj w kolejnym wydaniu "Paliw Płynnych". Z pełną ofertą Costa Coffee można było zapoznać się na organizowanych przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019

Prawdziwa kawa w puszce, przygotowana na bazie ziaren autorskiej mieszanki Costa Mocha Italia, dostępna jest w trzech wariantach smakowych: Classic Latte, Caramel Latte i Black Americano. Produkt Costa Coffee Ready-To-Drink będzie dostępny w kawiarniach Costa Coffee oraz w sieci Lagardere. To pierwszy produkt wprowadzony na rynek od chwili przejęcia Costa Coffee przez firmę Coca-Cola.

Produkt Costa Coffee Ready-To-Drink powstał z myślą o konsumentach lubiących prawdziwe kawowe pobudzenie serwowane poza kawiarnią. Nowe portoflio powstało z myślą o klientach w sektorze Retail. Potwierdza to realizację strategii Coca-Cola, który zakłada ustanowienie z Costa Coffee marki z największym wachlarzem produktów w kategorii kawy. Obecnie sieć Costa Coffee posiada w Polsce ponad 150 kawiarni, do których trafią nowe produkty Costa Ready-To-Drink. Będę one również dostępne w ok. 650 punkach sieci Lagerdere (m.in. Imedio, Relay, 1 Minute).

Produkt Costa Coffee Ready-To-Drink wprowadzony jest w trzech najpopularniejszych wariantach smakowych w kawiarniach Costa Coffee: Classic Latte, Caramel Latte i Black Americano. Podstawą nowej oferty jest kawa przygotowana na bazie ziaren Mocha Italia Signature Blend wykorzystywanych we wszystkich kawiarniach Costa Coffee. Każda puszka ma moc dwóch filiżanek espresso, co oznacza, że konsumenci mogą cieszyć się prawdziwą kawą i pobudzającą dawką kofeiny. Napój Costa Coffee RTD zawiera o 30% mniej cukru niż większość napojów kawowych dostępnych na polskim rynku. Wprowadzone warianty mają między 15 a 108 kalorii w puszce o pojemności 250 ml.

- Nasze zespoły Coca-Cola i Costa Coffee pracowały ciężko, aby wspólna wizja „prawdziwej kawy w puszce” stała się rzeczywistością. Costa Coffee Ready-to-Drink to dowód na to, że potrafimy wspólnie tworzyć produkty odpowiadające na aktualne potrzeby i trendy konsumenckie. Tworząc pyszną kawę w puszce połączyliśmy najmocniejsze strony i kompetencje obu firm. Dzięki temu w zaledwie kilka miesięcy powstała nowa oferta kaw RTD, którą pokochają wszyscy miłośnicy najlepszej jakości kawy. Wprowadzenie na rynek nowego produktu w kategorii kawy wpisuje się w strategię naszej firmy, której podstawą jest ciągła praca nad rozszerzaniem naszego portfolio i oferowanie konsumentom większego wyboru mówi Stoyan Ivanov, prezes Coca-Cola Poland Services.

- To dla nas bardzo ważny moment, ponieważ pierwszy raz w historii udało nam się zrealizować projekt, który miał na celu uzyskanie autentycznego produktu w kategorii Ready-to-go łączącego w sobie najwyższą jakość kawy oraz jej doskonały smak. Wprowadzenie tego produktu w tak szybkim czasie to powód do dumy, zwłaszcza, że wciąż oferujemy prawdziwą kawę i nie idziemy na kompromisy, jeśli chodzi o najwyższą jakość. Podążając za trendami rynkowymi branży handlu detalicznego, na który wkraczamy, pragniemy spełniać potrzeby i oczekiwania miłośników kawy Costa Coffee, którzy od teraz mogą jej spróbować poza naszymi kawiarniami – mówi Andrzej Jackiewicz, Dyrektor Zarządzający Costa Coffee Europe.

Nowy produkt, podobnie jak wszystkie dotychczasowe napoje kawowe Costa Coffee posiada znak ekologiczny Rainforest Alliance Certified. Puszki o pojemności 250 ml, do których rozlewana jest kawa, można w 100% poddać recyklingowi.

Produkt Costa Coffee RTD jest dostępny w sprzedaży od 27 czerwca br. Launchowi towarzyszy digitalowa kampania marketingowa oraz kampanie PR. Start kampanii zostanie zainaugurowany 1 lipca specjalną akcją. Costa Coffee zabierze konsumentów w podróż zabytkowym tramwajem po Warszawie, gdzie w kawowej atmosferze podróżujący będą mogli spróbować nowych wariantów Costa RTD.

 ***

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela ponad 500 marek napojów bezalkoholowych obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wybrane marki dostępne na naszym rynku to: Coca-Cola, Coca-Cola Zero Cukru, Coca-Cola Cherry, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napoje izotoniczne Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice, napoje herbaciane FUZETEA oraz napoje roślinne AdeZ. Coca-Cola systematycznie wzbogaca ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Podejmuje także działania, służące ograniczeniu wpływu na środowisko poprzez promowanie recyklingu i dbałość o zasoby wody. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 100 osób.

 ***

Costa Coffee jest obecna w Polsce od 2012 roku i obecnie jest największą siecią kawiarni w naszym kraju. Prowadzi ponad 150 kawiarni oraz 350 kawomatów Costa Express, które znajdują się na stacjach Shell i w wybranych punktach Carrefour Express. Lokale Costa Coffee usytuowane są najczęściej
przy tzw. high-streetach oraz centrach handlowych w dużych i średnich miastach. Sieć prowadzi dynamiczną ekspansję i systematycznie otwiera nowe lokale w miastach, w których do tej pory nie była obecna.

Historia Costa Coffee sięga 1971 roku, gdy pochodzący z Włoch bracia Sergio i Bruno Costa założyli pierwszą kawiarnię w Londynie, w której kawa przyrządzana była na bazie ziaren niepowtarzalnej, autorskiej mieszanki Mocha Italia. Tym samym rozpoczęli działalność w Wielkiej Brytanii pod nazwą Costa.

Costa Coffee jako jedyna sieć kawiarni na świecie posiada własną palarnię kawy, która znajduje się w Londynie. Ziarna kaw wypalane są tam metodą wolnego palenia, przez co wydobyty aromat jest pełniejszy, a smak głębszy. Warto podkreślić, że kryteria Costa Coffee są wyjątkowo wymagające, ponieważ jedynie 1% kawy wyprodukowanej na świecie spełnia warunki, by znaleźć się w mieszance ziaren Mocha Italia. Wykorzystywane ziarna w 100% pochodzą z plantacji posiadających Rainforest Alliance Certifed™, które wspierają ochronę lasów deszczowych.

W kawiarniach Costa Coffee proces przygotowywania kawy jest zatem w pełni kontrolowany – od pozyskania ziaren, przez ich kompozycję i proces wolnego wypalania, aż po przygotowywanie kawy przez wyszkolonych baristów. Costa Cofffee gwarantuje najwyższej jakości kawę, bogate, różnorodne menu oraz profesjonalną obsługę. W ofercie znajdziemy zestawy śniadaniowe, desery, ciasta oraz sezonowe kawy. Menu kawiarni jest stale rozszerzane i modyfikowane tak, by spełniać oczekiwania najbardziej wymagających gości.

Źródło: Costa Coffeefot. arch. Międzynarodowych Targów STACJA PALIW

Wróć