Strefa przedsiębiorcy

Czy na stacjach paliw warto zadbać o ekspozycję oferty piekarniczej? - Przemysław Zapotoczny CEO WIESHEU Polska


Większość decyzji zakupowych podejmujemy metodą organoleptyczną, która bazuje na naszych zmysłach. To wizualizacja i forma ekspozycji produktu ma zachęcać do robienia większych zakupów. Podchodząc do lady, oceniamy, co nam się podoba i co jesteśmy w stanie spróbować.

WIĘCEJ czytaj w majowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne". Jeśli chcesz poznać pełną ofertę WIESHEU Polska Sp. z o.o., przyjdź na organizowane wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2019, 15-17 maja na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Jakie gatunki pieczywa najczęściej trafiają na stacje paliw: do gastronomii i do sklepu?
Rozwój palety produktów piekarniczo-cukierniczych na stacjach paliw jest dynamiczny. W Polsce jest duża świadomość i kultura spożywania pieczywa. W ofercie gastro do dań barowych typu: zupy, bigos, fasolka po bretońsku, mięs jest prawie zawsze dodawane pieczywo (chleb, bułka, bagietka), a po lunchu kawa. Bardzo popularne napoje gorące komponują się idealnie z przekąskami słodkimi i słonymi (croissant, drożdżówka, kapuśniaczki i wiele innych). Sklep na stacji paliw to sprzedaż pieczywa i produktów „to go”, odbierając paragon, błyskawicznie zabiera się w dalszą drogę zapiekankę, hot-doga, kanapkę.

Jakie znaczenie ma tu rozpowszechnianie się mody vege, a jakie słodkich przekąsek?
Wzrasta liczba osób zainteresowana produktami vege. Wraz z większą liczbą zainteresowanych oferta również musi ewoluować i poszerzać się. Produkty piekarskie są oferowane z różnej mąki (pieczywa ciemne, mieszane, pszenne) dodatkowo wzbogacane różnego rodzaju ziarnami, a kanapki często są przygotowywane pod życzenia klienta. To on sam komponuje sobie produkt vege. Słodkie przekąski to przede wszystkim propozycja dla osób uwielbiających liczne połączenia ciast (ciast francuskich z dodatkami serów, owoców itp.) z kawą.

Czy przygotowanie pieczywa na miejscu, na oczach klienta ma znaczenie dla współczesnego klienta?
Produkty świeże, przygotowywane na miejscu, często na oczach klienta sprzedają się lepiej. Dodając do tego dobrą jakość produkty, zapewniamy sobie gwarancję, iż klient wróci do nas i zakupi ponownie te produkty. Tym samym związujemy go z nasza ofertą. Klient dostaje jasną informację, że jest świeże, przygotowywane specjalnie dla niego, chrupiące, cieple i pachnące.


Jakie znaczenie ma forma podania i opakowanie? Czy można liczyć w Polsce na rozpowszechnienie się opakowań biodegradowalnych?
Sposób podania i opakowania jest istotny. Świadomość dbania o środowisko naturalne jest coraz większa. Zaczęliśmy segregować odpady, wierzę, że coraz częściej będą pojawiały się opakowania, które nie tylko będą spełniały funkcje praktyczne, ale ich biodegradowalność podczas kompostowania będzie szybka.

Źródło: WIESHEU Polska Sp. z o.o.

Wróć