Wiadomości

Forbes zasypał LOTOS diamentami

LOTOS Kolej, LOTOS Asfalt i LOTOS Parafiny otrzymują tytuł „Diamenty Forbesa 2011”, przyznawany co roku przez miesięcznik przedsiębiorstwom, które najdynamiczniej zwiększyły swoją wartość w ciągu ostatnich trzech lat.

W zestawieniu dla województwa pomorskiego LOTOS Kolej zajęła 5., a LOTOS Asfalt 8. miejsce, w kategorii największych firm, których przychody przekraczają 250 mln zł. Z kolei LOTOS Parafiny, sklasyfikowana w rankingu dla woj. podkarpackiego (kat. firm średnich o przychodach 50-250 mln zł), zajęła 23. miejsce.

Pamiętajmy, że pochodząca z Jasła spółka to jeden z największych producentów i dystrybutorów rafinowanych oraz odwanianych parafin i wosków parafinowych w Europie. Z kolei LOTOS Asfalt jest krajowym liderem rynku asfaltów. – Duża dynamika wzrostu to przede wszystkim efekt zaangażowania Lurgi przy wielkim i co tu kryć, prestiżowym projekcie w ramach Programu 10+ realizowanego przez Grupę LOTOS S.A. – mówi Andreas Golombek, prezes Lurgi SA, która okazała się najlepsza wśród małopolskich Diamentów, w kategorii największych przedsiębiorstw (przychody powyżej 250 mln zł).

To już trzeci z rzędu Diament Forbesa w naszej kolekcji – podkreśla Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej – Cieszymy się z tego wyróżnienia, przyznanego przez tak opiniotwórcze pismo i przygotowanego przez renomowaną agencję.

Pierwotnie LOTOS Kolej prognozowała wielkość przewozów w 2010 r. na poziomie 7 mln ton. W drugiej połowie roku plany zweryfikowano na 8 mln ton. – Dziś podsumowując miniony rok mogę powiedzieć, że przewieźliśmy niecałe 8,4 miliona ton produktów, co daje nam około 7-procentowy udział w rynku – komentuje prezesa Gruca. – To efekt oddawania do użytku kolejnych instalacji Programu 10+ i rosnącej w związku z tym masy produktów gdańskiej rafinerii. LOTOS Kolej nie zwalnia tempa także w tym roku. Spółka planuje przewieźć w 2011 r. 9,5 mln ton towarów. Pomogą w tym nowe lokomotywy TRAXX DE, których pierwsza partia dotrze do Gdańska już w maju. W sumie LOTOS Kolej pozyska w tym roku od Bombardiera 10 lokomotyw tego typu.   

Wróć