Wiadomości

Grupa ORLEN obecna już na Słowacji


Pierwsza stacja paliw należąca do Grupy ORLEN działa już na rynku słowackim pod marką Benzina.

WIĘCEJ czytaj w majowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne". Z pełną ofertą PKN Orlen zapoznasz się na organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019, 15-17 maja na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Jeszcze w tym roku pojawi  się na Słowacji 10 stacji z logiem czerwonego konika morskiego. Tym samym PKN ORLEN rozszerza działalność w segmencie detalicznym o kolejny kraj. Dzięki stacjom w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie i Słowacji,  Grupa ORLEN tworzy największą sieć stacji paliw w Europie Środkowo-Wschodniej.

Stacja została otwarta w Malackach, nieopodal granicy słowacko-czeskiej. Oferuje paliwa EFECTA 95 i EFECTA Diesel oraz paliwa premium – VERVA 100 i VERVA Diesel. Zgodnie z założeniami biznesowymi, zarówno nowo otwarta stacja, jak i cała słowacka część sieci Benzina, ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika. Grupa ORLEN, zaopatrując stacje na Słowacji, będzie korzystała przede wszystkim z własnych paliw. W ofercie pozapaliwowej zaś dostępne będą zarówno produkty lokalne, jak i pochodzące z Polski i Czech.

– Zgodnie ze strategią konsekwentnie rozbudowujemy również segment detaliczny. Wchodzimy na nowy rynek, ale jest on nam bliski i dobrze znany pod kątem oczekiwań konsumenckich i otoczenia konkurencyjnego. Jesteśmy przekonani, że nasze doświadczenie i kompetencje oraz atrakcyjna, szeroka oferta obejmująca także produkty i usługi pozapaliwowe, połączona z silną i rozpoznawalną marką, jaką jest Benzina, zapewnią nam sukces również na Słowacji – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Wejście Benziny na nowy rynek poprzedziły liczne analizy i badania konsumenckie, które pokazały, że oczekiwania i zachowania klientów na Słowacji i w Czechach są dość zbliżone. Na rynku czeskim sprzedaż pozapaliwowa rozwija się bardzo dynamicznie, w ciągu ostatnich sześciu lat sieć Benzina zanotowała 50-procentowy wzrost w tym obszarze, a sprzedaż produktów gastronomicznych wzrosła w tym czasie trzykrotnie.

Na rynku słowackim działa obecnie ok. 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez 3 największych operatorów. PKN ORLEN jest otwarty na przejęcia większych lub mniejszych sieci, natomiast małym operatorom stacji będzie oferował korzystną współpracę franczyzową.

– Inwestycje w segmencie detalicznym na Słowacji traktujemy jako projekt długofalowy. Krok po kroku zamierzamy zwiększać nasz udział w rynku, aby finalnie stać się tu liczącym się graczem. Dlatego do końca tego roku na Słowacji powinno pojawić się 10 naszych stacji paliw pod marką Benzina – mówi Tomasz Wiatrak, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za działalność detaliczną grupy Unipetrol.

Marka Benzina powstała w 1953 roku, jeszcze w Czechosłowacji. Po 1989 roku Benzina, w ramach prywatyzacji, trafiła w prywatne ręce. Obecnie, już w ramach Grupy ORLEN,  Benzina wraca na Słowację jako lider rynku czeskiego, na którym prowadzi 412 stacji paliw, z udziałem w sprzedaży paliw na poziomie blisko 25%.

Benzina funkcjonuje w ramach Grupy Unipetrol, należącej do Grupy ORLEN, prowadząc największą sieć stacji paliw w Republice Czeskiej. To tradycyjna, bo posiadająca 61-letnią historię, a zarazem nowoczesna marka, charakteryzująca się wysokiej jakości paliwami i usługami dla klientów. Oprócz paliw EFECTA o właściwościach czyszczących, Benzina oferuje również paliwa premium VERVA, a także szeroki asortyment gastronomiczny w koncepcie STOP CAFE. Od października 2018 r. za paliwo na stacjach Benzina można zapłacić przy dystrybutorze używając aplikacji mobilnej Benzina Payments. Sieć oferuje także możliwość szybkiego ładowania aut elektrycznych. Z tej usługi mogą korzystać kierowcy zatrzymujący się na stacjach Benziny w Rousínovie przy autostradzie D1, Ostrava-Zábřeh, Pilsen-Borská pole oraz Hradec nad Świtawą koło powstającej autostrady D35.

Źródło: PKN Orlen

Wróć