Wiadomości

Kajto i Jarek Baran gotowi do startu w Rajdzie LOTOS Baltic Cup


W najbliższy piątek wystartuje inauguracyjna runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajd LOTOS Baltic Cup. Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran reprezentujący w tym sezonie barwy LOTOS Dynamic Rally Team rozpoczęli już w środę sesję treningową.

W najbliższy piątek wystartuje inauguracyjna runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajd LOTOS Baltic Cup. Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran reprezentujący w tym sezonie barwy LOTOS Dynamic Rally Team rozpoczęli już w środę sesję treningową.

Wbrew obawom warunki na zamkniętej dla ruchu drodze, na której Kajetan trenował, były zimowe. Trasa pokryta była śniegiem i lodem, więc doskonale pozwoliła przygotować się do zmagań w pierwszej rundzie RSMP. Wczoraj Kajto z Jarkiem Baranem testowali i ustawiali samochód rajdowy podczas kolejnego treningu, natomiast dziś nasza załoga zapozna się z trasą rajdu. Uroczysty start do rajdu LOTOS nastąpi w piątek popołudniem, ale wcześniej zobaczyć będzie można zawodników na trasie odcinka testowego w okolicach wsi Grzybno.

Na piątkowy wieczór zaplanowano pierwszy w Polsce prolog rozgrywany wewnątrz hali, w Ergo Arenie. Od soboty ruszają zmagania na prawdziwych odcinkach specjalnych. Zawodnicy przez dwa dni rajdu mają do pokonania 13 odcinków specjalnych. Metę zaplanowano w niedzielę około godz. 15.

Fantastycznie jest ponownie usiąść w samochodzie rajdowym – powiedział Kajetan Kajetanowicz. – Dwa dni testowaliśmy w okolicach Gdańska, przygotowując się do rywalizacji w Rajdzie LOTOS Baltic Cup. Nie mogę doczekać się weekendu i prawdziwych zmagań. Warunki w okolicach Gdańska są trudne, ale właśnie takie mi odpowiadają. Na trasie jest niewielka ilość śniegu, ale jest bardzo ślisko. Zapowiada się bardzo ciekawy rajd.

W tym sezonie aktualni mistrzowie Polski – Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran staną do rywalizacji w siedmiu rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Triumfatorzy krajowych rozgrywek z 2010 roku w tegorocznym cyklu RSMP reprezentować będą LOTOS Dynamic Rally Team. Ich rajdową bronią będzie Subaru Impreza zbudowana przez stajnię Tommiego Makinena, a obsługiwana w Polsce przez firmę Rallytechnology.

Kajetan Kajetanowicz: – Przed nami kolejny emocjonujący sezon. Po zeszłorocznych sukcesach  oczekiwania wobec nas są bardzo wysokie i, oczywiście, postaramy się im sprostać. Nigdy nie odpuszczamy, zawsze dajemy z siebie wszystko i wierzę, że także w nadchodzącym sezonie pokażemy na co nas stać. Ostatnie miesiące spędziłem na bardzo intensywnej pracy budując nowy zespół i przygotowując się do czekających nas wyzwań. Duże znaczenie ma dla mnie wsparcie, jakie otrzymuję od mojego pilota Jarka Barana. Samochód będzie przygotowywany i obsługiwany przez doświadczonych mechaników z Rallytechnology, z którymi bardzo dobrze współpracowało mi się w sezonach 2007 i 2008. Dlatego cieszę się, że wracamy do chłopaków, z którymi zdobyłem tytuł wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej i mistrza w grupie N. Pamiętam, że atmosfera jaką stworzyli była bardzo dobra, a jednocześnie profesjonalna. Miło mi również poinformować, że nasze starty wspierać będzie tytularny sponsor zespołu - producent paliw LOTOS Dynamic - oraz producent olejów LOTOS, a także STP, Szkoła Jazdy Subaru i Arcolt, który w tym roku dołączył do grona partnerów zespołu. Czeka nas naprawdę ciekawy sezon, a to jeszcze bardziej zwiększa moją motywację. Wierzę też, że wspaniali kibice, których wsparcie i niesamowity doping pomogły nam w zdobyciu mistrzowskiego tytułu, także i w tym sezonie pozostaną z nami. Liczę na ich obecność, tak potrzebną, podczas każdego kilometra odcinka specjalnego.

Jarek Baran: -  Budowanie całego zespołu praktycznie od podstaw to ogromne wyzwanie, szczególnie w sytuacji gdy sezon rusza wcześniej niż zwykle. Ostatnie tygodnie to dla nas okres bardzo wytężonej pracy; wszyscy spisali się znakomicie. W tym roku o końcowym wyniku mistrzostw decydować będzie forma i prędkość na nawierzchniach asfaltowych. W tegorocznym kalendarzu nie ma Rajdu Warszawskiego, zmieniono termin Rajdu LOTOS Baltic Cup, więc tak naprawdę jedyną szutrową imprezą pozostaje Rajd Polski. Właśnie na luźnej nawierzchni w ubiegłym sezonie odnieśliśmy komplet zwycięstw. Startujemy autem grupy N w najnowszej specyfikacji. Aktualnie trwają prace nad rozwojem klasy R4, która wydaje się interesująca i perspektywiczna. Jesteśmy w ścisłym kontakcie z Tommi Makinen Racing – firmą, która priorytetowo traktuje współpracę z aktualnymi mistrzami Polski. Pełne informacje dotyczące dostępności R4 powinny być znane na początku kwietnia. Będziemy na bieżąco reagować na rozwój sytuacji.

Kalendarz startów LOTOS Dynamic Rally Team:

1. Rajd LOTOS Baltic Cup 18-20 lutego 2011
2. Rajd Elmot 8-10 kwietnia 2011
3. Rajd Karkonoski 10-12 czerwca 2011
4. Rajd Rzeszowski 5-7 sierpnia 2011
5. Rajd Dolnośląski 2-4 września 2011
6. Rajd Polski 23-25 września 2011
7. Rajd Koszyce 14-16 października 2011

Kajetan Kajetanowicz (ur. 5 marca 1979r.) - polski kierowca rajdowy oraz instruktor Szkoły Jazdy Subaru. W 2010 roku zdobył wspólnie z Jarkiem Baranem tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zadebiutował w RSMP w sezonie 2003 w Rajdzie Śląskim wygrywając w swojej klasie. W 2008 zdobył tytuł wicemistrza Polski, będąc najszybszym Polakiem w RSMP. W 2009 roku Kajetan rozpoczął swoją przygodę z Subaru Poland Rally Team i jako jeden z dwóch zawodników zwyciężył w dwóch rundach RSMP - Rajdzie Elmot i Dolnośląskim, kończąc sezon na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej i zdobywając tytuł wicemistrza Polski w grupie N. Przez media jest postrzegany jako największy talent ostatnich lat. W sezonie 2010 został zwycięzcą najbardziej prestiżowego polskiego rajdu  - 67. Rajdu Polski - jednej z eliminacji Mistrzostw Europy oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zdobył tytuł mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, w grupie N oraz został zwycięzcą FIA CEZ w grupie N.

Jarosław Baran (ur. 24 grudnia 1967r.) jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu jest często nazywany „profesorem”. Pochodzi z rodziny o rajdowych korzeniach, jednak nie marzył o rajdowej karierze. Całkiem przypadkowo (ze zdecydowaną pomocą taty) wystartował w pierwszym swoim rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ... nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie blisko 200 startów, w tym prawie 120 w mistrzostwach Polski, w których startuje nieprzerwanie od 1992 roku jako zawodnik Automobilklubu Krakowskiego. W swojej karierze zdobył kilkanaście tytułów w różnych klasach i grupach, w tym cztery tytuły Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej.  Przez wiele lat był partnerem Janusza Kuliga, ale startował też m.in. z Waldemarem Doskoczem, Sebastianem Fryczem, Michałem Kościuszko i Leszkiem Kuzajem. W 2009 roku rozpoczął współpracę z Kajetanem Kajetanowiczem, którego uważa za zawodnika o nieprzeciętnym potencjale. W 2010 roku zdobył z nim tytuł mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, w grupie N oraz został zwycięzcą FIA CEZ w grupie N.

Paliwa LOTOS Dynamic
Paliwa LOTOS Dynamic dzięki unikalnej recepturze pozwalają na pełne wykorzystanie mocy silnika oraz lepsze przyspieszenie zdecydowanie poprawiając dynamikę, czas reakcji i osiągi samochodów,. Dodatkowo zastosowane w tym paliwie komponenty znacznie obniżają tarcia w silniku oraz chronią zbiorniki i instalacje paliwowe przed korodowaniem. W maju 2009 r. za wprowadzenie do sprzedaży paliw Dynamic spółkę LOTOS Paliwa uhonorowano nagrodą „Europrodukt”. Rok wcześniej paliwo zdobyło m.in. tytuł „Produkt Roku” podczas XV edycji Targów Stacja Paliw 2008 oraz „Top Produkt Pomorza” w plebiscycie zorganizowanym przez redakcję „Dziennika Bałtyckiego”. W roku 2009 paliwa LOTOS Dynamic otrzymały prestiżową nagrodę Złotego Lauru Konsumenta. Szczegółowe informacje na temat supernowoczesnych paliw Dynamic oraz specjalnych promocji związanych z ich zakupem znajdą Państwo na stronie www.lotosdynamic.pl  

Oleje silnikowe LOTOS
Marka LOTOS jest liderem w kategorii  oleje silnikowe  z ponad 30% udziałem rynku. LOTOS Quazar to ultra nowoczesne oleje syntetyczne przeznaczone do stosowania w silnikach pracujących w różnorodnych warunkach eksploatacyjnych. Oleje LOTOS Quazar z formułą Hi-Tec Protection poddane zostały 750 specjalistycznym testom. Oznacza to, że ich funkcje ochronne zostały sprawdzone we wszystkich warunkach działania silnika i gwarantują pełna gamę wymogów producentów OEM. Oleje LOTOS QUAZAR zostały zaaprobowane i spełniają wymagania koncernów VW, MB, BMW, Ford i Porsche oraz uzyskały rekomendację marki Subaru. Oleje te są bardziej efektywne i bezpieczne dla najnowszych technicznie silników - zwiększają wydajność pracy w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych oraz - dzięki bardzo dobrym właściwościom smarowniczym i ochronnym - wydłużając żywotność.  Wysoka jakość i zaawansowanie technologiczne olejów LOTOS Quazar zostało potwierdzone nagrodami Medal Europejski i Europrodukt przyznanymi w roku 2010. Szczegółowe informacje na stronie www.lotosqazar.eu

Wróć