Wiadomości

Kampania KAS – „HAZARD? Nie, dziękuję”


Ruszyła ogólnopolska kampania Krajowej Administracji Skarbowej w obszarze nielegalnego urządzania i prowadzenia gier hazardowych. Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych przez Fundację CBOS wskazują, że ponad 50 tys. Polaków jest silnie uzależnionych od gier hazardowych, a blisko 200 tys. narażonych na ryzyko uzależnienia.

Dostrzegając zagrożenie uzależnienia młodzieży od hazardu Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczęła kampanię informacyjno-edukacyjną „HAZARD? Nie, dziękuję!". Celem naszych działań jest zmniejszenie liczby osób uczestniczących w nielegalnym procederze urządzania i prowadzenia gier hazardowych, w tym w sieci Internet, a także podniesienie świadomości młodych osób na temat zagrożeń jakie niesie hazard, a w konsekwencji uzależnienie od niego.

Badania przeprowadzone przez CBOS potwierdzają, że wśród grających w nielegalnie urządzanych grach hazardowych wzrasta liczba dzieci i młodzieży. Osoby w wieku poniżej 18 lat to 2,8 proc. ogółu grających, a osoby w wieku od 18 do 24 lat stanowią 13,4 proc. graczy*.

Uzależnienie od hazardu jest chorobą, której skutki dotykają nie tylko graczy, ale także ich rodziny. Stąd pomysł by stworzyć taki program kampanii, który trafi nie tylko do ludzi młodych – uczniów i studentów, ale także do rodziców i nauczycieli.

Tematyka kampanii uwzględnia również problem wykorzystywania sieci Internet przez podmioty nielegalnie urządzające gry hazardowe. Dlaczego? Po pierwsze, z uwagi na powszechny dostęp do niego w szczególności ludzi młodych, często niepełnoletnich, traktujących coraz częściej hazard w sieci jako formę rozrywki. Po drugie, osoby niepełnoletnie, jako mniej dojrzałe emocjonalnie, są bardziej podatne na negatywne zjawiska płynącą z Internetu, w tym hazardu on-line.

Źródło: KAS (op.pb)

Wróć