Wiadomości

Leasing - jakość ważniejsza od ceny

Polscy przedsiębiorcy coraz lepiej znają leasing i coraz chętniej z niego korzystają. Równocześnie rosną też ich wymagania względem leasingodawców.

 

 

Z badania satysfakcji klientów spółek leasingowych BZ WBK przeprowadzonego na przez TNS Pentor wynika, że dla przedsiębiorców najważniejsze są wysokie kompetencje doradców leasingowych, korzystna oferta oraz szybka procedura zawarcia umowy.


- Co ważne, leasingobiorcy uważają, że przy korzystaniu z usługi leasingu, bardziej istotna jestjakość obsługi i kompetencje doradców niż konstrukcja samej oferty (54% do 46%). Rynek leasingu w Polsce z roku na rok dojrzewa, co przejawia się w tym, że leasingobiorcy są coraz bardziej świadomi. Wzorem państw zachodnich nie tylko coraz częściej porównują oferty firm leasingowych, ale często korzystają z usług kliku leasingodawców jednocześnie – wyjaśnia Waldemar Kwiatkowski, członek zarządu BZ WBK Finanse & Leasing. Z badania wynika, że spośród klientów spółek leasingowych BZ WBK znaczna większość przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdzała oferty innych leasingodawców (76% wskazań).


Oferty różnych leasingodawców są na podobnym poziomie cenowym, leasingobiorcy bardziej niż w latach poprzednich zwracają więc uwagę na jakość obsługi. - W tym aspekcie zostaliśmy bardzo dobrze ocenieni, przede wszystkim dzięki wyróżniającym nas na rynku przejrzystym zapisom umów oraz uczciwemu rozliczeniu umowy kończącej się przed czasem – dodaje Waldemar Kwiatkowski.


W porównaniu z poprzednią edycją badania, w 2010 r. wzrosły wskaźniki zadowolenia leasingobiorców ze świadczonych przez spółki leasingowe BZ WBK usług – zadowolonych jest 93% klientów, a blisko 90% klientów weźmie ponownie pod uwagę ofertę spółek, jeśli w przyszłości będzie korzystać z leasingu. 86% badanych chętnie poleci usługi firmy innym osobom.


Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego wraz ze wzrostem jakości świadczonych usług, zwiększają się także wymagania leasingobiorców. Według wyników badania zleconego przez spółki leasingowe BZ WBK, obok niższej ceny (47% wskazań) oczekują oni od firm leasingowych m.in. jeszcze bardziej indywidualnego podejścia do klienta (14% odpowiedzi) oraz mniejszej liczby formalności (10% odpowiedzi).  Największe wymagania klienci stawiają jednak przed doradcami leasingowymi. Ich rola w procesie sprzedaży to nie tylko profesjonalna prezentacja oferty i udzielanie wyczerpujących odpowiedzi na pojawiające się pytania. - Klienci oczekują od doradcy także dyspozycyjności, szybkości działania i maksymalnego zaangażowania w ich obsługę – dodaje Waldemar Kwiatkowski.


Badanie satysfakcji klientów zostało przeprowadzone na przez firmę TNS Pentor na zlecenie spółek leasingowych BZ WBK w listopadzie i grudniu 2010 r. metodą CATI na próbie 1400 klientów.

Wróć