Wiadomości

LOTOS Dynamic Rally Team startuje w Finlandii


Dzisiaj zawodnicy mieli do przejechania trzy odcinki specjalne o łącznej długości prawie 40 km.

- Finlandia będzie sprinterskim startem. Jest to bardzo długi rajd, ponad 314 kilometrów oesowych i ponad 1000 kilometrów dojazdówek, a niektóre odcinki oddalone są od siebie nawet o 200 km.  Zazwyczaj ścigamy się przez 3, a nawet 4 dni tym razem prawie cały rajd rozegrany zostanie w ciągu 2 dni. Trzeba będzie utrzymać koncentrację od rana do wieczora. Na odpoczynek nie będzie czasu, dlatego istotne jest przygotowanie do startu i dobra forma. Będziemy musieli podejść taktycznie do tego startu i dobrze wykorzystać nasze możliwości – powiedział przed startem do pierwszego odcinka specjalnego Michał Kościuszko.

W trakcie trzech dni Rajdu Finlandii zawodnicy będą mieli łącznie do przejechania 22 odcinki specjalne o łącznej długości 314,39 kilometrów oesowych. Piątkowe odcinki specjalne  o łącznej długości 134,60 kilometrów oesowych rozegrane będą na nowych trasach, do tej pory nie wprowadzonych do kalendarza Mistrzostw Świata. Odcinki te znane są zawodnikom lokalnym, gdyż do tej pory stanowiły trasę rajdu rozgrywanego w ramach Mistrzostw Finlandii. W sobotę zawodnicy będą mieli do pokonania 11 odcinków specjalnych i ponad 140 kilometrów oesowych.

*******

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Dynamic Rally Team jest spółka LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull. Michał na arenie międzynarodowej promuje również swoje rodzinne miasto Kraków w ramach programu „Kraków – Miasto Mistrzów”. 

Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Od roku 2010 Michał Kosciuszko reprezentuje barwy zespołu LOTOS Dynamic, w których trzykrotnie stawał na podium w klasyfikacji SWRC. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.

Maciek Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w roku 2004, 2005 i 2006. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.

 

Wróć