Wiadomości

LOTOS Kolej na 3. miejscu wśród przewoźników towarowych


Wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego. Kolejowa spółka LOTOSU zanotowała w pierwszym półroczu 7-procentowy udział w rynku wg. wykonanej pracy przewozowej.

LOTOS Kolej w zestawieniu plasuje się zaraz po PKP Cargo - 64 proc. oraz CTL   - 7,3 proc., ale biorąc pod uwagę jedynie przewoźników prywatnych kolejowa spółka LOTOSU została wiceliderem rynku. Na kolejnym miejscu znajduje się DB Schenker Polska, który uzyskał 6,5-procentowy udział w rynku przewozów.

Patrząc na wyniki całej branży, widać że na tory wróciła koniunktura – komentuje Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej. – Ze wzrostu przewozów towarowych korzystają wszyscy przewoźnicy, jednak najbardziej ci, którzy dysponują najnowocześniejszym taborem, są konkurencyjni, ale przede wszystkim nastawiają się na kompleksową obsługę klientów.

W sumie w I półroczu 2011 przewieziono 122,6 mln ton towarów, co oznacza wzrost o blisko 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub. r. Przy realizacji przewozów operatorzy wykonali pracę na poziomie ok. 26,7 mln tonokilometrów, czyli o blisko 18 proc. więcej niż w I półroczu 2010. Średnia odległość przewozu 1 tony towarów oscylowała na poziomie 217 km – o 11 km więcej niż w pierwszej połowie minionego roku.

LOTOS Kolej – spółka zależna Grupy LOTOS S.A. – należy do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. LOTOS Kolej koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej LOTOS, świadcząc usługi transportowe na terenie całego kraju. Wykonuje także usługi przewozowe dla innych klientów zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. LOTOS Kolej eksploatuje obecnie ok.100 lokomotyw różnych typów. Spółka należy do najlepiej postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem jakości świadczonych usług przewozowych przez klientów.
W tym roku, po dobrym pierwszym półroczu, LOTOS Kolej zakłada przewóz towarów na poziomie 10,5 mln ton, czyli dokładnie tyle ile wynoszą zdolności przerobowe rozbudowanej w ramach Programu 10+ rafinerii Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku.

Wróć