Strefa przedsiębiorcy

Marketing dotykowy – jak go stosować?


Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok.

WIĘCEJ czytaj w majowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne". Jeżeli szukasz rozwiązań marketingu sensorycznego, znajdziesz je na organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019, 15-17 maja na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

- Podstawowe znaczenie w sferze oddziaływania na dotykowe receptory klienta, ma forma przedmiotów, ich ciężar i materiał z którego zostały wykonane. Np. w restauracji duże znaczenie będzie miała waga sztućców lub np. faktura materiału użytego do obicia krzeseł. Coraz częściej ekspozycja towarów jest otwarta i pozwala klientom na „dotykowe rozpoznawanie” artykułów (i nie mówimy tutaj o asortymencie tak oczywistym w tym przypadku jak np. odzież, obuwie czy dywany. Zmysłowe bariery zakupowe usuwane są np. w sklepach oferujących kosmetyki, biżuterię, porcelanę, zabawki czy elektronikę użytkową – mówi Aleksandra Potrykus – Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Doskonałym przykładem udanego udostępnienia ekspozycji produktów Premium są ekspozytory z flagowymi smartfonami w sieciowych sklepach z nowinkami technologicznymi lub u operatorów telefonii komórkowej. Jest to rozwiązanie proste i skuteczne zarazem - telefony są łatwo dostępne, w szerokiej gamie modeli, a jednocześnie dobrze zabezpieczone poprzez „zaczepy” ukryte pod górnym panelem ekspozytora. Możliwość bezpośredniego i przede wszystkim samoobsługowego wyboru, bez udziału sprzedawcy, korzystnie wpływa na komfort procesu decyzyjnego. Obniża również próg wrażliwości na cenę.

WIĘCEJ czytaj w majowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne". Jeżeli szukasz rozwiązań marketingu sensorycznego, znajdziesz je na organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019, 15-17 maja na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Z globalnych badań przeprowadzonych przez firmę Mood Media wynika, iż konsumenci znacznie lepiej oceniają produkty, które kojarzą się im z komfortem i bezpieczeństwem. Taki efekt można uzyskać na wiele różnych sposobów.

WIĘCEJ czytaj w majowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne". Jeżeli szukasz rozwiązań marketingu sensorycznego, znajdziesz je na organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019, 15-17 maja na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Marketing sensoryczny oparty na zmysłach to narzędzie, które pozwala na zbudowanie emocjonalnego logo w umysłach klientów. Każde narzędzie odwołujące się do emocji, wpływa na lepsze zapamiętanie marki. Zaangażowanie wszystkich zmysłów jednocześnie, umożliwia klientom maksymalną interakcję z marką i zbudowanie unikalnego i osobistego doświadczenia, na długo pozostającego w głowie konsumenta.

Źródło: MOOD

Wróć