Wiadomości

Nowe ładowarki Greenway w Bytomiu


Działa już nowa ładowarka Greenway Infrastructure Poland w Bytomiu umieszczona w centrum handlowym Atrium Plejada. To już trzydziesta stacja Greenway w Polsce. Jest częścią powstającej sieci blisko 200 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, która ma zmienić podejście do elektromobilności w naszym kraju.

Nowa stacja zainstalowana w CH Atrium Plejada w Bytomiu to szybka ładowarka firmy Efacec, która umożliwia ładowanie wszystkich pojazdów elektrycznych zgodnych z ogólnodostępnymi standardami: CHAdeMO, CCS and AC Type-2. Umożliwia zarówno ładowanie prądem stałym, a więc szybko (z mocą do 50 kW), jak i zmiennym (aż do 43 kW). Dzięki tej nowoczesnej infrastrukturze naładowanie baterii (pojemności 20 do 40 kW) do optymalnych 80 procent, zajmuje średnio do 20 – 40 minut. Pozwala to na przejechanie ok. 100 – 180 km.

– W tej chwili prace nad naszą siecią są już mocno zaawansowane, ale zawsze z ogromną przyjemnością informujemy o uruchomieniu nowej stacji – mówi Rafał Czyżewski, prezes zarządu Greenway Infrastructure Poland. – Budowana przez nas sieć 200 szybkich stacji ładowania sprawi, że przemieszczanie się samochodem elektrycznym na długim dystansie będzie dużo łatwiejsze niż obecnie i nie będzie wymagać skomplikowanego planowania, a zakup elektryka stanie się realną alternatywą dla zwykłego samochodu spalinowego.

Punkt ładowania w Atrium Plejada znajduje się na parkingu naziemnym przy wejściu do centrum i jest dostępny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do marca 2018 r. usługi ładowania są bezpłatne, jednakże, by móc korzystać z sieci niezbędna jest karta dostępowa Greenway. Można ją otrzymać od operatora sieci po zarejestrowaniu się na jego stronie internetowej. Jednocześnie można ładować dwa samochody. Urządzenie nie pozwala na ładowanie dwóch pojazdów jednocześnie w standardzie CCS i CHAdeMO, jedynie CCS i AC Type 2 lub CHAdeMO i AC Type 2.

– Na bieżąco monitorujemy rynek oraz śledzimy trendy i zmiany zachodzące w stylu życia naszych klientów. Zauważamy rosnącą liczbę samochodów elektrycznych na Śląsku, które stanowią przyjazną dla środowiska naturalnego alternatywę dla pojazdów spalinowych. Dlatego z chęcią udostępniamy powierzchnię dla ładowarek w Atrium Plejada, przyczyniając się do rozwoju infrastruktury, której potrzebują kierowcy w Bytomiu i okolicy – mówi Joanna Plata, dyrektor Atrium Plejada. –– Atrium Plejada to kolejne centrum należące do Grupy Atrium z dostępem do ładowarek dla pojazdów elektrycznych. W swoich działaniach kierujemy się zrównoważonym podejściem do prowadzenia biznesu, poprzez odpowiedzialne budownictwo z poszanowaniem otoczenia oraz zarządzanie obiektami z uwzględnieniem zasad użyteczności społecznej. Dlatego tak ważna jest dla nas współpraca przy projekcie Greenway – dodaje.

 

Cała planowana sieć stacji ładowania Greenway Infrastructure w Polsce ma powstać do połowy
2020 roku. Rozmieszczenie poszczególnych stacji, a także postępy prac można śledzić na stronie http://www.greenwaypolska.pl/pl/siec-greenway, gdzie znajduje się aktualizowana na bieżąco mapa z dokładnymi lokalizacjami poszczególnych punktów.

 

 

***

 

Greenway Infrastructure Poland:

Greenway Infrastructure Poland sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest częścią międzynarodowej grupy Voltia, działającej w obszarze elektromobilności. Obecnie realizowana sieć ładowania jest finansowana ze środków unijnych, w ramach instrumentu Łącząc Europę. Spółka planuje także rozwój sieci wraz z zainteresowanymi partnerami. Oprócz usług ładowania, firma świadczyć będzie także usługę zarządzania infrastrukturą ładowania na zlecenie innych podmiotów.

 

Aktualizowana na bieżąco mapa sieci Greenway (działających i planowanych stacji):

http://www.greenwaypolska.pl/pl/siec-greenway

Źródło: Greenway Infrastructure Poland Sp. z o.o., op.zp

Jeżeli szukasz oferty dla flot pojazdów elektrycznych, znajdziesz ją podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, w dniach 9-11 maja 2018 r., na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

WIĘCEJ czytaj w lutowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Wróć