Auto i Myjnia

Nowe samochody ciężarowe Volvo z silnikami gazowymi emitują od 20 do 100% mniej CO2


Volvo Trucks wprowadza na rynek samochody ciężarowe napędzane silnikami gazowymi, spełniające normę emisji spalin Euro 6, które pod względem ekonomiki paliwowej i osiągów dorównują pojazdom ciężarowym z silnikami spalającymi olej napędowy, a przy tym odznaczają się znacznie mniejszym oddziaływaniem na klimat.

Volvo FH LNG i Volvo FM LNG mogą być zasilane biogazem, którego potencjał redukcji emisji CO2 sięga 100%, lub gazem ziemnym, w przypadku którego emisja CO2 jest mniejsza o 20%, w porównaniu z olejem napędowym. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji "od zbiornika do koła".

W porównaniu z obecnie dostępnymi na rynku pojazdami ciężarowymi z silnikami gazowymi, nowe samochody ciężarowe Volvo Trucks zużywają od 15 do 25 procent mniej paliwa. W celu zapewnia jak największego zasięgu eksploatacyjnego wykorzystują one skroplony gaz ziemny (LNG).

- Nasze nowe samochody ciężarowe zasilane skroplonym gazem ziemnym lub biogazem oddziałują na klimat w znacznie mniejszym stopniu, niż pojazdy ciężarowe wykorzystujące olej napędowy. Ponadto zużywają mniej paliwa, w porównaniu z innymi dostępnymi dziś na rynku gazowymi samochodami ciężarowymi. Dzięki temu gaz staje się jeszcze bardziej realną alternatywą dla oleju napędowego w ciężkim transporcie długodystansowym - mówi Mats Franzén, menedżer produktu ds. silników w Volvo Trucks.

Przewoźnik pokonujący swoim pojazdem 120 000 km rocznie, który zainwestuje w napęd gazowy zamiast konwencjonalnego, może ograniczyć swoją całoroczna emisję CO2 o 18 do 20 ton. Biorąc pod uwagę, że ubiegłym roku w całej UE zarejestrowanych było ponad 264 000 samochodów ciężarowych o dużej ładowności, istnieje ogromny potencjał istotnego ograniczenia emisji zanieczyszczeń przez sektor transportowy w skali globalnej. Gaz ziemny jest szeroko dostępny, w wielu krajach jego cena jest konkurencyjna, a w całej Europie, postępuje rozwój infrastruktury LNG, zgodnie ze strategią Komisji Europejskiej i krajów członkowskich, przyjętą w celu zabezpieczenia długookresowej dostępności nośników energii na kontynencie.

- Dlatego też uznajemy LNG za główną długookresową alternatywę dla oleju napędowego, zarówno w transporcie regionalnym, jak i długodystansowym, gdzie decydującymi czynnikami są efektywność, ładowność i wydajność. Oddziaływanie na klimat można zredukować jeszcze bardziej, zwiększając udział biogazu. W przypadku operatorów użytkujących pojazdy w warunkach miejskich, gdzie zasięg nie jest czynnikiem decydującym, większą rolę odegrają pojazdy zelektryfikowane. Nasza wizja zakłada, że samochody ciężarowe Volvo z czasem osiągną poziom zerowej emisji, przy czym cel ten zostanie osiągnięty za po pomocą nie jednego, lecz kilku różnych rozwiązań, stosowanych równolegle. Jednym z nich jest właśnie LNG - mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska i innowacyjności w Volvo Trucks.

Koncern Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe dla profesjonalistów i wymagających klientów, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Serwis zapewnia 2000 dealerów i stacji obsługi w ponad 120 krajach. Samochody ciężarowe są produkowane w 15 krajach. W 2016 r. dostarczono ponad 102 800 tych pojazdów. Koncern Volvo Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z czołowych światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa Volvo dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe i serwisowe. Kluczowymi wartościami Volvo są jakość, bezpieczeństwo i troska o środowisko naturalne.

Źródło: Volvo Trucks

Jeżeli szukasz oferty ekologicznej i ekonomicznej floty, znajdziesz ją  podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, w dniach 9-11 maja 2018 r., na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

WIĘCEJ czytaj w listopadowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Wróć