Wiadomości

¾ Polaków chce roweru elektrycznego. To wkrótce będzie nowa moda


W Europie coraz bardziej powszechne stają się osobiste pojazdy elektryczne. Obok hulajnóg czy hoverboardów największe znaczenie mają rowery ze wspomaganiem. Ich rynek stale się powiększa, także w Polsce. Badanie przeprowadzone przez TNS Polska wykazało, że większość Polaków dostrzega mocne strony rowerów elektrycznych.

WIĘCEJ czytaj w majowym  wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Jeżeli szukasz oferty elektromobilności (EV, carsharing, ładowarek itd.), znajdziesz ją podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

WIĘCEJ czytaj w majowym  wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Rowery napędzane elektrycznością mają szereg niezaprzeczalnych zalet, o których warto wiedzieć. Jedną z nich jest napęd: silniczek elektryczny odciąża nogi, dzięki czemu wkładamy mniej wysiłku w pedałowanie. Osiągamy dzięki temu wyższe prędkości. Podczas dojazdu do pracy czy na uczelnię bez wątpienia docenimy ten aspekt. Ponadto zwyczajne e-bike’i (z silnikami o mocy do 250W i zapewniające prędkość do 25km/h) traktowane są jak tradycyjne rowery. Oznacza to, że możemy poruszać się na nich po jezdniach i po trasach rowerowych, zaparkujemy je w dowolnym miejscu, a rejestrowania i OC zwyczajnie unikniemy. W warunkach miejskich e-bike umożliwi nam wyprzedzanie samochodów i omijanie korków przy jednoczesnym zachowaniu ciszy (silniki elektryczne są praktyczne bezgłośne) i dbałości o ekologię (brak emisji spalin z racji korzystania z prądu). Po dotarciu do celu odepniemy baterię i zaniesiemy ją do domu lub biura, by podładować. Cena przejechania 100 kilometrów wynosi zaledwie złotówkę.

Rowery elektryczne doceniają już miliony osób w Europie. W ciągu 7 lat e-bike’i zdobyły 65% rynku europejskiego. W samym tylko 2016 roku w krajach Unii sprzedano niemal 2 miliony egzemplarzy, czyli o 350% więcej niż w 2012 roku. W takich krajach jak Austria, Szwajcaria, Holandia, Belgia, Niemcy czy Norwegia rowery elektryczne stanowią już niemal 30% wszystkich rowerów. Podobnie będzie w Polsce. Rosnący popyt sprawia, że producenci i dystrybutorzy wprowadzają do swej oferty coraz więcej modeli. Badania przeprowadzone przez TNS Polska w 2016 roku wykazały, że 74% Polaków wybrałoby e-bike zamiast roweru tradycyjnego, a 85% zdecydowałoby się na e-bike zamiast transportu publicznego. Zdaniem Polaków największymi plusami rowerów elektrycznych są: wygoda (nie trzeba czekać na autobus, unika się tłoku – tak stwierdziło 63% respondentów), ekologiczność (brak emisji spalin – istotne dla 61% badanych), zdrowie i kondycja (wciąż korzystamy z siły nóg, jednakże napęd wspomagany elektrycznie chroni przed ich przeciążeniem – jest to ważne dla 57% ankietowanych).

- Rower ze wspomaganiem elektrycznym to taki, w którym silnik zasilany baterią litowo-jonową wspiera nas w przemieszczaniu się. Jest to znakomite rozwiązanie dla osób, które chciałyby pojechać dalej, a które nie mają takiej sprawności jak sportowiec. To świetna okazja do tego, by więcej czasu spędzać aktywnie – stwierdził Adam Goździcki, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie BMZ Poland.

W zdobywaniu uznania przez rowery elektryczne pomóc może rozwój baterii. Są one czymś więcej niż tylko magazynami energii. To właśnie baterie decydują o zasięgu naszego roweru, a także o jego maksymalnej prędkości i kosztach eksploatacji. Przy tym ich ceny stanowią bardzo dużą część ceny gotowego pojazdu. Popyt na baterie wciąż rośnie (o 25% rocznie), a wraz z liczbą wyprodukowanych ogniw spada ich cena (o około 5% rocznie). Zawdzięczamy to wzrastającemu rynkowi elektromobilności: autobusy i samochody elektryczne, hulajnogi, hoveboardy, e-bike’i, smartfony i smartwatche stają się coraz bardziej powszechne. Liczba rowerów elektrycznych sukcesywnie rośnie także w Polsce, podobnie jak dawniej miało to miejsce w krajach Europy Zachodniej.

Sektor rowerów elektrycznych ma największą dynamikę spośród wszystkich sektorów rynku rowerowego. W zeszłym roku sprzedało się w Polsce około 10 tys. rowerów elektrycznych. Natomiast u liderów rynku, takich jak Niemcy czy Holandia, sprzedaje się setki tysięcy takich rowerów rocznie – podsumował Adam Goździcki.

Źródło: BMZ Poland

WIĘCEJ czytaj w majowym  wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Jeżeli szukasz oferty elektromobilności (EV, carsharing, ładowarek itd.), znajdziesz ją podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

WIĘCEJ czytaj w majowym  wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Wróć