Strefa przedsiębiorcy

Potencjał fuel station channel - specjalnie dla Polskiej Izby Paliw Płynnych komentuje Iza Rogulska z Philips Personal Health


Coraz częściej klienci/ partnerzy szukają nowych rozwiązań w prowadzeniu programów lojalnościowych. Chcą się wyróżnić u samego konsumenta, zapewnić dużą atrakcyjność oferty, ale też ograniczyć własne nakłady związane z magazynowaniem oraz obsługą logistyczną. Przy tego typu akcjach należy uwzględnić następujące koszty:

                - koszt produktów

                - koszt magazynu

                - koszt obsługi wysyłki produktów do konsumenta

                - koszt ew. zwrotów od konsumentów

                - koszt samej platformy online i całej obsługi informatycznej

                - koszt aktywności marketingowej: radio, TV, ulotki , vouchery itp.

                - koszt infolinii i obsługi posprzedażowej

 Philips wyszedł na przeciw tym oczekiwaniom. Koncentrując się cały czas mocno na konsumencie – dostarcza atrakcyjne i potrzebne produkty bez pośredników. Produkty które cieszą się dużym zainteresowaniem i nienaganną opinią dostępne są w ramach promocji po cenach niższych niż na rynku. Lojalny konsument korzystając z usług partnera i powtarzając zakupy może uzbierać naprawdę wysoki rabat i kupić produkt nawet do 50% od cen na platformie.

Z drugiej strony koncentrując się na partnerze akcji zapewnia ograniczenie kosztów prawie do minimum przejmując całą logistykę , magazynowanie, oraz prace informatyczne nad samą platformą zakupową.

Nie bez znaczenia jest również pełne raportowanie, które Philips dostarcza podsumowując akcje. Taki raport w rękach marketingowca jest potężnym narzędziem do wykorzystania przy następnych promocjach.

Dla samego konsumenta wydaje się być ważnym to że kupuje bezpośrednio od Philips, z pełną gwarancją i doskonałą obsługą posprzedażową.

Na platformie konsument dostaje pełne informacje dotyczące samych produktów, a kontent graficzny spełnia wysokie standardy Philips.

Specjaliści w zakresie obsługi klienta udzielają informacji dotyczących zasad i mechanizmu promocji a także samych produktów.

Magazyn przygotowany specjalnie pod takie akcje marketingowo- lojalnościowe gotowy jest do wysyłki nawet jeszcze tego samego dnia. Przesyłka średnio dochodzi do konsumenta w przeciągu 48h co pozytywnie wpływa na zadowolenie z udziału w takiej promocji.

Aby akcja cieszyła się dużym powodzeniem należy wziąć pod uwagę rolę marketingu Partnera. Konsument musi dostać odpowiednio przygotowany pakiet informacji. Informacja na temat promocji powinna być widoczna i odpowiednio wyeksponowana. Im większy

Obecnie Philips współpracuje praktycznie ze wszystkimi największymi programami lojalnościowymi na świecie i w Polsce. Specjalnie stworzony dla tego kanału sprzedaży juz ma 8 lat i wciągu tego okresu cały czas zbiera wiedzę w temacie lojalności i dostosowuje ofertę biorąc pod uwagi najnowsze trendy na rynku nie tylko lokalnym.

(fot. Shell)

WIĘCEJ czytaj w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"; Jeżeli szukasz oferty dla stacji paliw, znajdziesz ją podczas Międzynarodowych Targów STACJA PALIW, których Polska Izba Paliw Płynnych jest wyłącznym organizatorem - ich najbliższa edycja to 17-19 maja 2017 r., EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Wróć