Strefa przedsiębiorcy

Rośnie popularność Office 365 w sektorze MŚP

Office 365 cieszy się coraz większą popularnością wśród małych i średnich firm. Przedsiębiorstwa widzą w rozwiązaniu szansę na podniesienie swej konkurencyjności, przy jednoczesnym braku konieczności inwestowania we własną infrastrukturę IT. Onex Group, Partner Microsoft, zajmujący 1 miejsce w rankingu sprzedaży Office 365 dla MŚP w Polsce, zanotował w pierwszym kwartale br. sprzedaż tej usługi dla ponad 500 firm, a w 2 kwartale Office 365 kupiło kolejnych ponad 780 przedsiębiorstw.

Office 365 to zbiór aplikacji biurowych i usług, oferowanych przez Microsoft. Rozwiązanie to zawiera wszystkie aplikacje pakietu Office, wzbogacone o usługi dodatkowe, zapewniające dostęp do firmowej poczty e-mail, organizowanie spotkań online, czy wymianę plików przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Usługa zawiera także narzędzia do tworzenia analizy biznesowej, niestandardowych raportów, śledzenia kluczowych wskaźników wydajności czy wizualizowania danych w celu uzyskiwania istotnych informacji.

Stały dostęp i zabezpieczenia klasy korporacyjnej

Office 365 jest oferowany w modelu subskrypcji, zapewniającym użytkownikom dostęp do zawsze aktualnych aplikacji i narzędzi.

- Dostęp do zawsze aktualnych aplikacji, niezależnie od miejsca pobytu czy też sprzętu, z którego łączymy się z internetem ma kluczowe znaczenie dla firm – komentuje Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group. - W zamian za stałą roczną lub miesięczną opłatę, firma może korzystać z aktualnie najnowszej wersji pakietu Office wraz z obsługą poczty e-mail, kalendarzy, konferencji online, czy też wiadomości błyskawicznych. Nie musi rozbudowywać własnej infrastruktury informatycznej - o to wszystko dba Microsoft, zapewniający pełne bezpieczeństwo danych, w tym m.in. niezawodne funkcje awaryjnego odzyskiwania danych, poufność przechowywanych informacji oraz skuteczną ochronę przed wirusami i spamem dzięki stosowaniu rozbudowanych filtrów. Istotny jest fakt, że firmy nie muszą korzystać z pełnego pakietu Office 365 mogąc zdecydować się na dostęp do wybranych aplikacji, co przekłada się także na cenę użytkowania usługi – dodaje.

Popularność Office 365 utrzyma tendencję wzrostową

Popularność Office 365 najlepiej ilustruje dynamika sprzedaży tej usługi. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a więc od 1 lipca 2014 do 30 czerwca br., wartość sprzedaży Office 365 na rynku MŚP wyniosła wg danych firmy Microsoft 7 mln USD i przewiduje się, że w kolejnym roku suma ta się podwoi. Tendencję wzrostową pokazują także dane firmy Onex Group, która drugi kwartał z rzędu zajmuje 1 miejsce w rankingu sprzedaży Office 365 dla MŚP w Polsce.

- W pierwszym kwartale br. sprzedaliśmy Office 365 dla 527 firm, a w 2 kwartale Office 365 kupiło kolejnych 787 przedsiębiorstw. Biorąc pod uwagę fakt, że wg danych Microsoft w Polsce działa ponad 1,8 mln małych i średnich firm, a aż 96 proc. z nich to mikrofirmy, potencjalnie zainteresowane chmurowymi usługami Microsoft, przewidujemy, że dynamika sprzedaży Office 365 przez Onex Group utrzyma tendencję wzrostową – podkreśla Hryciuk.

Dodatkowe informacje są dostępne na stronie www.onexgroup.pl

 

***

Onex Groupjest niezależną firmą, która oferuje produkty i usługi oparte o technologie firmy Microsoft. Jako złoty partner Microsoft (Microsoft Gold Certfied Partner) produkuje szkolenia z oprogramowania Microsoft, m.in. Office, Windows, Access, Project, które są dostępne za pośrednictwem dedykowanej platformy e-learningowej. W ofercie firmy znajdują się zarówno kursy przeznaczone dla użytkowników indywidualnych jak również biznesowych. Dodatkowo Onex Group za pośrednictwem sklepu CentrumXP.pl oferuje pełen wachlarz produktów Microsoft.

Onex Group powstała w 2005 roku i przez trzy lata działała pod nazwą CentrumXP.pl. Wśród dotychczasowych klientów firmy są instytucje administracji publicznej takie jak Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych oraz małe, średnie i duże firmy, m.in. Telekomunikacja Polska, Orange, Enea czy ArcelorMittal.

Każde szkolenie Onex Group to pakiet wiedzy prezentowany w nowoczesny i bardzo przystępny sposób, poprzez multimedialne wykłady i interaktywne ćwiczenia. Uzyskane umiejętności z obsługi programów Microsoft pomagają przedsiębiorcom i ich pracownikom na zwiększenie efektywności powierzonych zadań, lepsze organizowanie projektów i zarządzanie danymi w biznesie.

Wróć