Auto-Flota

Rośnie zainteresowanie samochodami z napędami alternatywnymi


Dynamicznie rośnie również zainteresowanie pojazdami z napędami alternatywnymi. W 2017 r. zarejestrowano w Polsce 16,8 tys. samochodów osobowych z silnikiem hybrydowym oraz 1030 aut z elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Za dobrą koniunkturę, podobnie jak w kilku ostatnich latach, odpowiadały przede wszystkim firmy, które coraz częściej doceniają zalety pojazdów z napędami alternatywnymi, w tym również te ekonomiczne.

- Spalanie w przypadku samochodów z napędem hybrydowym w dużej mierze zależy od sposobu ich użytkowania. Nie zawsze posiadanie we flocie tego typu pojazdów jest równoznaczne z oszczędnościami na paliwie - twierdzi Robert Polak, kierownik Działu Napraw Mechanicznych w Carefleet S.A. - Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż w wielu samochodach hybrydowych nie ma niektórych elementów znanych z aut z silnikami spalinowymi, a niektóre zużywają się wolniej, co przekłada się na niższe koszty obsługi serwisowej. To koszty, o których często zapomina się w kalkulacjach, a które mogą być źródłem znacznych oszczędności dla firmy – dodaje.

W 2017 roku głośno było o spektakularnych kontraktach na samochody z napędami alternatywnymi, zawieranymi przez korporacje i duże przedsiębiorstwa.  Niekwestionowanym liderem sprzedaży była Toyota, która na polskie drogi wprowadziła aż 14 200 hybryd, co stanowiło 28 proc. w całkowitej sprzedaży marki w Polsce. Ponad 400 hybrydowych Toyot Yaris sfinansowanych przez firmę Carefleet trafiło do Grupy Eurocash, lidera na polskim rynku hurtowej dystrybucji produktów FMCG. Również około 400 Yarisów zostało udostępnionych w programach Panek CarSharing, EasyShare i Cherry Car. Z kolei 380 hybrydowych Toyot zasiliło w 2017 roku flotę banku Milenium, a 100 trafiło do biofarmaceutycznej firmy AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.

Natomaist sektor MŚP z dużym dystansem podchodzi do samochodów z napędami alternatywnymi.

Źródło: Crafleet (op.pb)

Wróć