Wiadomości

Tczew stawia na elektromobilność


Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki  oraz prezes zarządu Energa S.A. Daniel Obajtek podpisali list intencyjny dotyczący partnerstwa na rzecz elektromobilności.

Tczew, czwarte co do wielkości miasto na Pomorzu, dołączył dziś do budowanego przez Energę samorządowego partnerstwa na rzecz elektromobilności. Współpracę firmy z tczewskim magistratem zainicjowało podpisanie listu intencyjnego. Parafowali go Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa SA, oraz Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.

- Elektromobilność to rynek nowych możliwości zarówno dla samorządów, jak i firm energetycznych. Dlatego nasza grupa angażuje się obecnie w budowę jak najszerszego partnerstwa z władzami polskich gmin na rzecz rozwoju tej przyszłościowej branży. Chcemy osiągnąć to przez kompleksowe wsparcie przy pracach nad programami wdrażania bezemisyjnego transportu publicznego, które wprowadzą elektryczne autobusy na ulice naszych miast. Bardzo cieszy nas, że do grona partnerów Energi dołączyło kolejne, drugie już miasto spoza terenu Trójmiasta, czyli Tczew. Nie mam wątpliwości, że tutejszych mieszkańców nie trzeba będzie długo przekonywać do idei elektromobilności oraz jej licznych zalet, przede wszystkim korzyści dla ochrony środowiska, jak również dla zdrowia i komfortu tczewian. Musimy bowiem pamiętać, że e-autobusy nie tylko nie emitują spalin, ale też ich praca jest znacznie cichsza, niż pojazdów z silnikami spalinowymi. Ponadto, pojazdy te są znacznie tańsze w bieżącej eksploatacji – podkreślał prezes D. Obajtek.

Tczew to drugie po Toruniu miasto poza Trójmiastem, z którym Energa podpisała list intencyjny na rzecz rozwoju gminnej elektromobilności. Tak, jak w tamtym przypadku, współpraca z tczewskim samorządem będzie ukierunkowana na stworzenie optymalnej koncepcji elektrycznego transportu publicznego oraz na wsparcie miasta w opracowaniu programu jego rozwoju. Eksperci Energi dokonają analizy aktualnych tras i rozkładów jazdy autobusów. Będą przy tym współpracować z miejskim przewoźnikiem i odpowiednimi jednostkami gminnymi odpowiedzialnymi za nadzór nad transportem publicznym. Pozwoli to opracować plan najbardziej optymalnego rozmieszczenia infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.

Źródło: tczew.pl (op.pb)

Wróć