Wiadomości

TNS OBOP: Polak na stacji benzynowej

Z badania TNS OBOP wynika, że Orlen jest najpopularniejszą stacją benzynową
w Polsce – w ciągu ostatnich dwóch miesięcy korzystało z niej 42 proc. kierowców.
W tym samym okresie niemal co piąty respondent (19 proc.) tankował na stacji BP, 13 proc. kierowców wybrało Shell, kolejne miejsca zajęły stacje lokalne oraz Statoil i Bliska (każda po 9 proc.).

 

Rys. 1. Stacje benzynowe, z których respondenci korzystali w ciągu ostatnich 2 miesięcy; Podstawa: Respondenci w wieku ponad 18 lat, którzy posiadają samochód w gospodarstwie domowymi, n=607. UWAGA: możliwość więcej niż jednej odpowiedzi

Można zaobserwować pewne różnice związane z korzystaniem ze stacji benzynowych wśród osób, które kupiły samochód fabrycznie nowy i używany. Kierowcy posiadający fabrycznie nowy samochód częściej korzystają ze stacji paliw należących do grupy premium, takich jak: Orlen, BP, Shell oraz Statoil. Jedyną stacją ekonomiczną, która znalazła się w grupie stacji odwiedzanych częściej przez właścicieli nowych samochodów jest należąca do Orlenu – Bliska.

Właściciele aut używanych mają natomiast tendencję do częstszego korzystania ze stacji lokalnych, często także w ogóle nie pamiętają na jakiej stacji tankowali.

 

Rys. 2. Stacje benzynowe, z których respondenci korzystali w ciągu ostatnich 2 miesięcy w podziale na użytkowników samochodów zakupionych jako fabrycznie nowe i używane;

Podstawa: Respondenci w wieku ponad 18 lat, którzy posiadają samochód w gospodarstwie domowymi, n=607. UWAGA: możliwość więcej niż jednej odpowiedzi

 

- Wyniki dotyczące popularności stacji Orlen nie zaskakują, ponieważ jest to jeden  z największych europejskich dystrybutorów paliw, ponad 1700 stacji, w tym 1200 z logo Orlen. Natomiast tendencja do korzystania przez właścicieli nowych samochodów ze stacji typu premium wynika prawdopodobnie nie tylko z większej zasobności portfela, ale również z troski o silniki samochodów poprzez dostarczenie im paliwa wyższej jakości i przekonanie, że takie właśnie oferują stacje benzynowe marek premium – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

***

Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 3 – 20 lutego 2011 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów 1981.

 

Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP realizuje w 2011 r. następujące projekty:

  • Autoryzowana Stacja Obsługi - ukryte możliwości – celem projektu jest wskazanie mocnych i słabych stron sieci autoryzowanych serwisów danej marki oraz dostarczenie rekomendacji, które pomogą zatrzymać klientów po upływie gwarancji;
  • Nowy model samochodu - pierwszy dzień na rynku – ocenia m.in. skuteczność działań marketingowych towarzyszących wprowadzeniu na rynek nowego modelu samochodu;
  •  Kupujemy nowy samochód - negocjacje cenowe w salonie dealera – projekt Mystery Shopping, którego celem jest dostarczenie informacji o jakości i warunkach obsługi klienta (w tym negocjacji cenowych) w salonie dealerskim danej marki na tle konkurencji.
  •  Badanie satysfakcji klientów autoryzowanych salonów sprzedaży/ serwisowania samochodów – bogate doświadczenie TNS OBOP w tym obszarze pozwala oferować atrakcyjne ceny badań satysfakcji przy zachowaniu ich wysokiej jakości. Oferowane są raporty w formie dynamicznych wykresów oraz bezpośrednie przekazywanie alertów do stacji dealerskich i serwisowych uwzględnionej w badaniu marki. Informacje pozyskane w badaniu CSS (Customer Satisfaction Survey) uzupełniane są wynikami badania jakościowego pt. „Analiza zawartości motoryzacyjnych for internetowych”  
  •  ”Idealny salon dealerski” – raport z badania jakościowego, którego celem było pogłębienie wiedzy na temat potrzeb i oczekiwań klientów salonów dealerskich. Raport stara się odpowiedzieć na nurtujące dealerów pytanie o to jaki powinien być idealny salon dealerski, aby najpełniej odpowiadał potrzebom klientów.

 

***

TNS, który niedawno połączył się z Research International, jest największą na świecie agencją badawczą w badaniach custom, która świadczy swoim klientom oparte na badaniach usługi doradcze i dostarcza insighty, stanowiące dla nich wartość dodaną i mające wspomagać ich w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych. TNS oferuje szeroką wiedzę branżową poprzez specjalizację w ramach sektorów badawczych Consumer, Technology, Finance, Automotive oraz Political & Social, wspieranych przez unikalną ofertę produktów badawczych odpowiadających na potrzeby marketingowe i biznesowe. TNS specjalizuje się w badaniach rozwoju i innowacyjności produktu, badaniach marki i komunikacji, zarządzania wartością firmy (stakeholder management), badaniach typu retail & shopper oraz projektach jakościowych. TNS dostarcza najwyższej jakości usługi w ponad 70. krajach na całym świecie i działa w ramach Grupy Kantar, największej na świecie sieci zajmującej się badaniami, dostarczaniem insightów i doradztwem. Więcej informacji na www.tnsglobal.com.

***

Grupa Kantar jest jedną z największych organizacji na świecie zajmujących się badaniami rynku i doradztwem. Zrzeszając ponad 20 różnorodnych specjalistycznych firm, w tym ostatnio przejęty TNS, grupa dąży do zajęcia wiodącej pozycji dostawcy najwyższej jakości insightów dla globalnej społeczności biznesowej. Grupa Kantar zatrudnia 26 500 pracowników w 80 krajach na całym świecie we wszystkich obszarach badań i doradztwa, co pozwala na dostarczenie klientom informacji dotyczących każdego etapu cyklu konsumenckiego. Z usług grupy korzysta ponad połowa przedsiębiorstw znajdujących się na liście Fortune Top 500. Grupa Kantar należy do WPP Group plc. Więcej informacji znajduje się na stronie www.kantargrouptns.com

 

 

Wróć