Auto i Myjnia

Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków


Toyota jest pierwszą, najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną według danych PZPM o rejestracji nowych aut.

W 2016 roku nabywcy prywatni zarejestrowali 15 642 samochodów producenta. Jednocześnie Toyota odnotowała w tym roku najwyższą sprzedaż w swojej historii w Polsce, bijąc ubiegłoroczny rekord. Marka sprzedała 42 913 samochodów, o 16 procent więcej niż w roku poprzednim. Aż 19-procentowy udział w tej liczbie miały auta z napędem hybrydowym. Ich sprzedaż wzrosła względem 2015 roku ponad dwukrotnie do poziomu 8 364 samochodów.

 

 

 

Marka

Liczba rejestracji

Udział w rynku

 

1

Toyota

15 642

11,64%

 

2

Opel

15 414

11,47%

 

3

Skoda

13 861

10,31%

 

4

Volkswagen

10 926

8,13%

 

5

Kia

9 236

6,87%

 

6

Renault

8 365

6,22%

 

7

Hyundai

7 414

5,51%

 

8

Dacia

6 860

5,10%

 

9

Ford

5 852

4,35%

 

10

Nissan

5 053

3,76%

 

Rejestracje nowych aut  w Polsce w 2016 r. (klienci prywatni) źródło: PZPM

(op.pb)

Wróć