Wiadomości

VIII Zlot Plejad


Tegoroczna edycja organizowanego przez Subaru Zlotu Plejad odbędzie się w okolicach Gronowa, k. Zielonej Góry

Plejady są najbardziej znaną gromadą otwartą na niebie, znajdującą się w gwiazdozbiorze Byka. Od Ziemi dzieli je około 440 lat świetlnych, ale mimo to można je dostrzec gołym okiem. Mają również związek z… motoryzacją, gdyż nazwa Subaru w języku japońskim oznacza właśnie Plejady. Dlatego też logo firmy nawiązuje do gwiazdozbioru, a samochody tej marki są określane mianem „spod znaku Plejad”. Kolejnym ze znaczeń słowa Subaru jest „łączyć się”, co z kolei idealnie wpisuje się w ideę Zlotu Plejad, organizowanego przez Subaru Import Polska dla miłośników tej marki.

Inauguracyjna edycja Zlotu Plejad odbyła się w 2004 roku, a jej bazą było Morsko w województwie śląskim. W kolejnych latach miłośnicy Subaru odwiedzili między innymi Kaszuby, Podlasie, Sudety czy Mazury. Tegoroczna, VIII edycja Zlotu Plejad zostanie rozegrana w okolicach Gronowa, położonego około 60 kilometrów na północ od Zielonej Góry, której Prezydent objął imprezę patronatem. Start VIII Zlotu Plejad przewidziano na piątek, 24. czerwca, a zmagania potrwają łącznie dwa dni. Podobnie jak w ubiegłych latach, przygotowano trzy trasy o odmiennej charakterystyce.

Miłośnicy rywalizacji zmierzą się z próbami sportowymi trasy szosowej, zwolennicy przecierania nowych szlaków będą mogli pokonać trasę terenową, a na pozostałych uczestników czeka trasa turystyczna. Łącznie do rywalizacji zgłosiły się 193 załogi, odpowiednio 63, 46 i 84 na każdej z tras. Ilość osób, tworzących zlotowe załogi, przekroczyła pięćsetkę i niemal zbliżyła się do kultowej dla Subaru liczby 555. Nie mniej ważna podczas VIII Zlotu Plejad będzie cyfra zero, gdyż w otwierającej trasę „zerówce” zasiądą zawodnicy LOTOS – Subaru Poland Rally Team – Wojtek Chuchała i Kamil Heller, na co dzień rywalizujący w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Sympatyków marki Subaru, chcących aktywnie spędzić czerwcowy długi weekend, czekają nie tylko czysto motoryzacyjne emocje. Kolejna edycja konkursu fotograficznego Nikona wprowadzi dodatkowy element rywalizacji, a jedną z atrakcji będzie konkurs-niespodzianka, zorganizowany wspólnie z Sony VAIO. Organizatorzy Zlotu Plejad wraz z partnerami imprezy: Keratronik, LOTOS Oil z marką olejów LOTOS Quazar, WARTA TUiR, Pirelli, Raiffeisen Leasing, Motoricus, Schnug Polska, Sobieski oraz patronami: Onet.pl, Gentleman, ExoticCars.pl, życzą powodzenia wszystkim uczestnikom i zapraszają na trasę oraz do odwiedzania strony www.zlot.subaru.pl.

Wróć