Wiadomości

Volvo FH16 - 295 ton


Na rynek wchodzi Volvo FH16 w wersji przeznaczonej dla transportu ciężkiego, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów do 295 ton. Połączenie ogromnej mocy, sprawności w ruchu drogowym i niezawodnej techniki stawia Volvo na czele stawki w segmencie transportu ciężkiego.

– Pojazd ten został opracowany z myślą o najcięższych i najbardziej wymagających zadaniach transportowych i jest jednym z niewielu pojazdów dostępnych na rynku, zdolnych poradzić sobie z tak dużym ciężarem – mówi Hayder Wokil, menedżer produktu dla segmentu długodystansowego w Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

Zwrotność i łagodne ruszanie z miejsca

Nowe Volvo wagi ciężkiej to model FH16 napędzany 16-litrowym silnikiem o mocy 600 KM, udostępniającym 2800 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, wyposażoną w przekładnię hydrokinetyczną. Taka konfiguracja pozwala na łagodne ruszanie z miejsca i zwiększa zwrotność przy małych prędkościach jazdy. Zastosowana skrzynia biegów zapewnia również korzyści na autostradzie. Siódmy bieg o niskim („szybkim”) przełożeniu umożliwia utrzymywanie dużych prędkości podróżnych przy stosunkowo niskiej prędkości obrotowej silnika. 16-litrowy silnik jest wyposażony w hamulec silnikowy Volvo VEB+, rozwijający moc hamowania do 425 kW. Dodatkowe 450 kW mocy hamowania zapewnia zwalniacz wbudowany w skrzynię biegów.

Dostępne jako ciągnik siodłowy

Volvo FH16 dla transportu ciężkiego jest dostępne jako ciągnik siodłowy z zawieszeniem mechanicznym lub pneumatycznym, w różnych konfiguracjach kół i osi.

– Klasa powyżej 200 ton masy całkowitej jest rozwijającym się segmentem transportu, w którym obecnie możemy zaproponować naszym klientom wysoce konkurencyjną alternatywę – Wokil. – W porównaniu z zestawami drogowymi o niższej masie całkowitej, transport ciężki charakteryzuje się zarówno niższym kosztem, jak i zużyciem paliwa w przeliczeniu na tonę przetransportowanego ładunku, co jest korzystne i dla firmy transportowej i dla środowiska.

Volvo FH16 dla transportu ciężkiego do 295 ton dmc

  • Silnik: Volvo D16, moc 600 KM, moment obrotowy 2800 Nm. Hamulec silnikowy Volvo Engine Brake (VEB+) o maksymalnej mocy hamowania 425 kW.
  • Skrzynia biegów: automatyczna o siedmiu biegach do jazdy w przód i dwóch biegach wstecznych. Zintegrowany zwalniacz o mocy hamowania do 450 kW.
  • Tylne osie: ze zwolnicami w piastach kół, RT2610HV lub RT3210HV.

Wróć