Strefa przedsiębiorcy

Wyraź zgodę na e-Doręczenia przez portal eUDT


10 grudnia 2023 roku wchodzi w życie obowiązek stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych (tzw. e-Doręczeń) dla przesyłek poleconych.

Od tego dnia UDT będzie wydawał dokumenty w formie elektronicznej za pośrednictwem:

  • portalu klienta eUDT albo
  • platformy Systemu Doręczeń Elektronicznych, której operatorem jest Poczta Polskiej.

Od 8 stycznia 2024 roku inspektorzy UDT nie będą po badaniach zostawiali żadnych dokumentów w wersji papierowej.

UDT zachęca już teraz do założenia konta na portalu eUDT i przygotowania swojej organizacji do elektronicznej wymiany dokumentów. Zobacz, jak w prosty sposób założyć konto na portalu eUDT: Portal eUDT (youtube.com)

Co się zmieni dla klientów, którzy nie korzystają z portalu eUDT?

Dla nieposiadających konta na portalu eUDT oraz dla tych, którzy mimo posiadania konta na portalu nie wyrazili zgody na otrzymywanie dokumentów w formie elektronicznej, doręczenie nastąpi z wykorzystaniem:

  • publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo
  • publicznej usługi hybrydowej.

Operatorem tych usług jest Poczta Polska.

Urząd Dozoru Technicznego został zobowiązany do wprowadzenia zmiany dot. e-Doręczeń zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji z 29 maja 2023 roku.

Więcej na temat e-Doręczeń: Czym są e-Doręczenia - e-Doręczenia - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Źródło: UDT

Wróć