Wiadomości
Lody nie tylko na lato - specjalnie dla miesięcznika "Paliwa Płynne" komentuje Włodzimierz Karandyszowski, dyrektor generalny Pura Vida
W Polsce tradycyjnie lody traktowane są jako słodkie orzeźwienie w wakacyjny czas upałów. Są jednak państwa, w których spożywa się je w dużych ilościach niezależnie od pory roku - i nie tylko o smaku śmietankowo waniliowym [patrz: metrocafe.pl, 24.06.2015 r.].
W Skandynawii, USA czy Rosji stacje paliw sprzedają lody, jako produkt impulsowy, przez cały rok. W Polsce na stacjach w okresie kwiecień-wrzesień sprzedaje się ponad 90% lodów, a tylko 10% przez pozostałe 6 miesięcy. W krajach wspomnianych wcześniej ta proporcja wynosi 65 do 35% - mówi Włodzimierz Karandyszowski, dyrektor generalny Pura Vida. Dlaczego? Polacy uważają jedzenie lodów zimą za niezdrowe - jak mówią laryngolodzy - niesłusznie. We wspomnianych wyżej krajach lody traktowane są po prostu jako porcja mleka i zdrowy deser.
WIĘCEJ: czytaj w październikowym wydaniu miesięcznika „Paliwa Płynne”
Zdrowe lody to przede wszystkim produkty zrobione z naturalnych składników - bez sztucznych dodatków. Pomysł na biznes Włodzimierza Karandyszowskiego opisuje m.in. "Puls Biznesu". Po 20 latach pracy dla koncernu Unilevera, gdzie zarządzał segmentem lodów m.in. w: Polsce, Francji czy Rosji (do której zachodnie koncerny zaliczają do dziś kraje „Pribałtyki” i Ukrainę) – „poszedł na swoje". Wraz z Estończykami utworzył spółkę Pura Vida, której ekologiczne produkty mają być alternatywą dla lodów przemysłowych. Dyrektorem ds. rozwoju Pury Vidy jest zaś Paweł Kwiatkowski - wcześniej m.in. country manager w Nestle Nespresso i szef sprzedaży Algidy w Polsce.