Prezentacje i wywiady

Prezentacje i wywiady

ZŁOTA STACJA 2019


Rozmowa z D. i Z. Wal, właścicielami firmy VENETIA s.c., prowadzącej stację BP026 BIECZ (38-340 Biecz, Załawie 106), która zajęła III miejsce w organizowanym przez Polską Izbę Paliw Płynnych konkursie ZŁOTA STACJA 2019.

 

Jak zareagowali pracownicy stacji na wieść o wygranej w konkursie ZŁOTA STACJA 2019?
Czy status ZŁOTEJ STACJI przyniósł wymierne efekty w relacjach z klientami?

Nasi pracownicy zareagowali na wieść o wygranej z entuzjazmem i zadowoleniem, traktując to jako zasłużoną nagrodę za ich codzienną ciężką pracę. Szczególnie istotne jest, że to wyróżnienie przyznawane jest głosami naszych klientów – ten aspekt konkursu organizowanego przez Polską Izbę Paliw Płynnych jest dla nas najważniejszy. Klienci traktują nas z szacunkiem i otwartością, co daje ogromną satysfakcję. Relacje z odwiedzającymi naszą stację układają się pomyślnie, bo jesteśmy gotowi przygotować ofertę dla każdego klienta.

Co skłoniło Waszą Firmę do udziału w konkursie? Praca prywatnego przedsiębiorcy to przecież 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Jednak znaleźliście czas, by spełnić rygorystyczne wymagania regulaminu
Przede wszystkim niepodważalny prestiż konkursu organizowanego przez Polską Izbę Paliw Płynnych, zrzeszającą niezależnych operatorów krajowego rynku paliw. W regulaminie zwraca się uwagę, że o zwycięstwie decydują sami klienci stacji. Wszak to o naszym „być albo nie być” decydują klienci, dlatego dla przedsiębiorcy nie ma nic cenniejszego, jak uśmiech zadowolonego z naszych usług człowieka.

Jakie wsparcie mieliście tu, tj. w konkursie, od patrona sieci, czyli BP?
Nasz Patron, BP Europa SE, jako koncern międzynarodowy, o ustalonych i rozbudowanych zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility: CSR – przyp. red.), zadbał oczywiście o nagłośnienie naszego udziału w konkursie i zainteresowanie odwiedzających naszą placówkę.

Jak zaczynało Wasze przedsiębiorstwo? Jaki jest dziś jego zakres działalności?

W branży paliwowej jesteśmy od 2013 r. Zaczęliśmy od branży drzewnej i od 1984 r. aż do teraz prowadzimy tę działalność. Obecnie zajmujemy się produkcją galanterii drzewnej i prowadzimy stację paliw.

Jaki jest udział sprzedaży pozapaliwowej, tj. sklepu, gastronomii itd.?

Duży udział ma przede wszystkim sklep, ale także gastronomia i myjnia.

Jaki udział w Waszej sprzedaży ma branża rolnicza (agro)?

Ze względu na zakres naszej podstawowej działalności, na której się skupiamy – minimalny.

Co dziś jest największym wyzwaniem w prowadzeniu stacji paliw?

Obecnie wyzwaniem jest pozyskanie klienta w konkurencyjnych czasach, przez oferowanie szerokiej gamy produktów i usług.

Jak oceniają Państwo warunki prowadzenia biznesu paliwowego na rynku lokalnym?

Zdecydowanie pogarszający się warunki przez ciągły wzrost kosztów pracy, wynagrodzenia i składek, jak również brak pracowników.

Co skłoniło Państwa do przystąpienia do Polskiej Izby Paliw Płynnych? Co daje członkostwo w Izbie? Jakie powinny być jej zadania w dzisiejszych uwarunkowaniach ekonomicznych?

Chcieliśmy być na bieżąco w branży paliwowej. Dzięki członkostwu w Izbie jesteśmy lepiej doinformowani o sytuacji na rynku paliw. Zadaniem Izby powinna być szczegółowa analiza rynku paliwowego.

Dziękujemy za rozmowę!

Wywiad został opublikowany w: "Paliwa Płynne" 7,8,9/2019

Wróć