Strefa przedsiębiorcy

Barista zaprasza na stacje BP do skomponowania swojej ulubionej kawy!


BP wprowadza w swoich kawiarniach Wild Bean Cafe ofertę kaw podobną do kawiarni w centrach miast. Klienci mogą skomponować swoją kawę wybierając intensywność smaku ziarna, czy też rodzaj mleka (w tym sojowego). Popularna kawa Flat White też jest serwowana na stacji.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów na blisko 170 stacjach firma BP wprowadziła program „Barista”, który pozwala Klientom na kreowanie smaku swojej ulubionej kawy oraz wybór spośród nowych, spienianych ręcznie kaw, których do tej pory nie mogli zakupić w kawiarniach przy stacjach benzynowych.

- Wprowadzając nową ofertę z mlekiem odtłuszczonym czy sojowym i z różną intensywnością smaku ziarna, firma wychodzi naprzeciwko trendom, ale przede wszystkim prośbom swoich klientów, dla których filiżanka kawy na BP jest oczywistym przystankiem w drodze do pracy lub w czasie dłuższej podroży. Osoby na diecie, alergicy czy kawosze, dla których smak kawy ma znaczenie mogą zatrzymać się na naszej stacji, zamiast poszukiwać swojej ulubionej kompozycji w kawiarniach w centrach miast – mówi Paweł Grochal, Wild Bean Cafe Manager na stacjach BP - Program „Barista” wpisuje się w 10 letnią strategię Wild Bean Cafe kawiarni na stacjach BP, którym bliżej jest do kawiarenki niż typowego punktu z ekspresem do kawy na stacji benzynowej. To kolejny krok w budowaniu naszych kompetencji i poszerzaniu oferty dla wielbicieli kawy, którzy w czasie podróży szukają wysokiej jakości produktu serwowanego tak jak lubią. Dla naszych Pracowników z kolei to świetna okazja na zdobycie wiedzy i umiejętności baristy.


Oferta dla wybrednych, alergików czy odchudzających się

Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch mieszanek 100 % Arabica o różnorodnych charakterach. Intensywna FORZA to kawa dla tych, którzy w mieszance ziaren arabica szukają bogatego smaku i zdecydowanego charakteru, który zawdzięcza harmonijnemu połączeniu nut ciemnej czekolady, karmelu i orzechów makadamii. Łagodna DOLCE to wybór dla preferujących aksamitną i subtelną w smaku kawę. To dobrze zbalansowana kompozycja wolno palonych ziaren arabica, w której odkryć można nuty suszonych moreli i prażonych orzechów ziemnych.

Osoby, które preferują kawy lekkie lub nie tolerują laktozy nie muszą rezygnować z białej kawy, bo menu Wild Bean Cafe rozszerzamy o mleko odtłuszczone oraz sojowe. Oba mleka świetnie komponują się ze smakiem kawy i są częstym wyborem w sieciach kawiarni miejskich dokonywanym najczęściej przez kobiety oraz osoby, dbające o swoją dietę.

Nowym napojem w Wild Bean Cafe jest kawa Flat White. Pochodzi z Australii i Nowej Zelandii, ale szybko zyskała popularność także w Ameryce i Europie, goszcząc na stałe w wielu kawiarnianych menu. Flat white to połączenie mocnego espresso z pełnowartościowym mlekiem, tworzącym w trakcie ręcznego spieniania, jedwabistą, jednolitą i płaską piankę. Od latte odróżnia ją ilość kawy, temperatura oraz konsystencja mleka.


Kawa w podróży najczęściej pita na stacji

Na świecie każdego roku wypija sie około 400 miliardów filiżanek kawy co, sprawia, że jest ona drugim najbardziej popularnym napojem po wodzie. Kawę głównie pijemy w domu i w pracy, ale prawie 60 procent Polaków deklaruje zakup kawy „w drodze” - najczęściej na stacji benzynowej.
Od plastikowego kubka po porcelanową filiżankę

Jeszcze kilkanaście lat temu stacja paliw nie kojarzyła się z kawą. Najbardziej popularnym „towarem” poza benzyną były alkohol i słodycze. Sporadycznie można było napić się czegoś, co prawdziwą kawę przypominało tylko z nazwy. Przełom nastąpił kilka lat po transformacji ustrojowej w 1990 roku, kiedy zaczęły powstawać stacje paliw w stylu zachodnim.

- W 2005 roku koncern BP wprowadził na rynek kawiarenki Wild Bean Cafe - to był nowy kierunek i pionierskie spojrzenie na potrzeby kierowców. Stacje z logo Heliosa stały się oazą w czasie podróży zarówno tej dłuższej, jak i krótszej - miejscem, które może być klimatyczne, przyjemne i pachnące świeżo zaparzoną kawą w porcelanowej filiżance, a nie tylko w kartonowym kubku na wynos – mówi Paweł Grochal- Kawa stanowi najważniejszy produkt w ofercie Wild Bean Cafe. W tej chwili nietrudno spotkać klientów, którzy zjawili się na naszej stacji jedynie w celu towarzyskiego lub biznesowego spotkania przy kawie.


Kawa to styl życia

Przeciętny Kowalski wypija średnio 95 litrów kawy rocznie, co oznacza, że pod względem spożycia Polska plasuje się na 11 miejscu na świecie. Kawa towarzyszy nam w różnych sytuacjach. Jednym otwiera oczy o poranku, drugim pomaga się zrelaksować, jeszcze innym pozwala oczyścić umysł i z energią wrócić do obowiązków domowych lub zawodowych. Kawa stałą się stylem życia.


Dlaczego lubimy ”małą czarną”?

Czym kierujemy się sięgając po filiżankę czarnego, aromatycznego napoju? Najczęściej to pobudzające właściwości (79 proc.), a następnie wskazano na towarzyski charakter związany z piciem tego napoju (56 proc.), wyjątkowy smak (47 proc.) oraz przyzwyczajenie (40 proc.). Bardziej preferujemy kawę paloną niż rozpuszczalną, dlatego coraz chętniej sięgamy po kawę wysokiej jakości oraz wyposażamy nasze domy w profesjonalne ekspresy do kawy. Jeszcze do niedawna przeciętny Kowalski, dla oszczędności czasu był w stanie poświęcić jakość. Te¬raz jednak to się zmieniło.

- Również w drodze do pracy, czy w podróży chcemy sięgać po swoją ulubioną „małą czarną”. Stacje benzynowe, to miejsca w których zaraz po domu najczęściej pija się kawę – mówi Grochal - Coraz bardziej przyzwyczajamy się do jej smaku wzbogacając go ulubionymi dodatkami: syropem, różnym rodzajem mleka, czy też wybierając intensywność smaku i moc zmielonego ziarna. Alergicy mogą wybrać kawę z mlekiem sojowym, osoby na diecie – z mlekiem odtłuszczonym.

WIĘCEJ czytaj w październikowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne" 
Z pełną ofertą BP Europa SE  można zapoznać się podczas Międzynarodowych Targów STACJA PALIW - ich najbliższa edycja to 17-19 maja 2017 r., EXPO XXI, Warszawa.

Wróć