Auto i Myjnia
Castrol publikuje wyniki badań nad wpływem ruchu ulicznego na odczucia Polaków. Spędzamy 184 dni swojego życia w korkach.

- Ponad połowa ankietowanych kierowców uznała jazdę z ciągłym stawaniem
i ruszaniem za poważną uciążliwość
- Jeden na pięciu kierowców obawia się utknięcia w korku obok swojego/swojej ex
- Nowe wideo opublikowane przez Castrol pokazuje humorystyczną stronę koszmarów ruchu drogowego
Polacy spędzają średnio 102 minuty tygodniowo w spowolnionym ruchu, przy czym ponad połowa (55%) z nas narzeka, że najbardziej nienawidzi w jeździe po polskich drogach ciągłego zatrzymywania się i ruszania. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Castrol, jednego z wiodących producentów środków smarnych, dowodzą, że ciągłe zatrzymywanie i ruszanie jest równie frustrujące dla kierowców jak roboty drogowe i objazdy (57%) oraz bardziej niż zachowanie innych kierowców (38%).
Nasze lęki i frustracje spowodowane są nie tylko koniecznością zatrzymywania się przed pojazdem z przodu. Prawie połowa z nas (44%) przyznaje również, że krępująca jest jazda w korku obok innych kierowców. Być może właśnie z tego powodu niemal jedna piąta ankietowanych (18%) przyznaje, że najbardziej obawia się zatrzymania w korku obok swoich ex. Ten sam procent ankietowanych (18%) wymienia tu również swojego szefa.
Nowe wideo Castrol obrazuje niedogodność korków w szerszej perspektywie. Nie tylko wpływu ciągłego ruszania i zatrzymywania się na zużycie silnika ale również na samopoczucie osób doświadczających uciążliwej jazdy. W filmie pechowy kierowca utknął w bardzo niezręcznej sytuacji ze swoimi ex.
Oprócz krępujących sytuacji, korki są również powodem spóźniania się na ważne wydarzenia (25%), do pracy (14%) czy na rozmowę kwalifikacyjną (7%).
Jednakże, jak się okazuje, korki mają również swoją dobrą stronę. Ponad połowa (54%) ankietowanych skrycie cieszy się ze stania w korku od czasu do czasu.
Najczęstsze powody takiej sytuacji to:
- Możliwość przesłuchania całego albumu muzycznego (19%)
- Spędzenie większej ilości czasu z atrakcyjnym współpasażerem (15%)
- Omówienie ważnej sprawy z małżonkiem/małżonką (13%)
- Możliwość wysłuchania relacji z meczu sportowego (7%)
Claudia Blum, Brand Manager Castrol MAGNATEC w Europie, podsumowuje „Ostatnie badania wykazały, że przeciętny kierowca zatrzymuje się i rusza aż 18000 razy w roku***. Nie dziwi więc, że korki mają negatywny wpływ nie tylko na stan silników aut ale również na samopoczucie prowadzących.
102 minuty w korku tygodniowo to tylko pozornie mało. W dłuższej perspektywie stanowi to sporą część naszego życia.”
Kampania towarzyszy wprowadzeniu na rynek oleju silnikowego MAGNATEC STOP-START - zaprojektowanego z myślą o ochronie silnika przed zużyciem
w wyniku jazdy z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem.
* Średnio 41 minuty tygodniowo / pomnożone przez 52 daje ilość minut rocznie / pomnożone przez 50 (przy założeniu, że przeciętny kierowca jeździ autem przez 50 lat w życiu) daje całkowitą ilość minut w życiu / podzielona przez 60 daje godziny / podzielone przez 24 daje nam całkowitą liczbę dni w życiu spędzonych w korkach
** Średnia dla 1000 kierowców
*** Globalna średnia z 50 miast, Castrol Magnatec STOP-START Index
Badania przeprowadzone przez Opinium we wrześniu 2016r. na zlecenie Castrol - próba 1000 kierowców
***
Castrol to jeden z wiodących światowych producentów i dystrybutorów wysokiej jakości olejów smarnych, smarów, płynów do obróbki metali, olejów hydraulicznych oraz dostawca powiązanych usług adresowanych do klientów z całego świata działających w branży motoryzacyjnej, produkcyjnej, górniczej, morskiej oraz zajmujących się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Castrol łączy wysoką jakość produktów z fachowym doradztwem oraz siecią dystrybucji, zapewniając klientom zaawansowane, dopasowane do potrzeb rozwiązania. Castrol zatrudnia ponad 7500 osób. Firma działa w ponad 80 krajach i pracuje dla niej ponad 2000 dystrybutorów zewnętrznych. Ponieważ firma Castrol jest częścią grupy BP, jej siedziba znajduje się w Wielkiej Brytanii. Jako pionier technologii, dysponujący 13 centrami badawczo-rozwojowymi, każdego roku Castrol inwestuje w badania i rozwój środków smarnych. Globalne zespoły specjalistów doskonale rozumieją potrzeby klientów i udzielają im porad, oferując rozwiązania optymalizujące sposób pracy i poprawiające jakość, efektywność oraz zapewniające zgodność ze standardami ochrony środowiska i dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Marka to ponad 100 lat doświadczenia w zakresie „płynnej technologii”, dostarczająca zaawansowane środki smarne o szerokiej gamie zastosowań, od procesów produkcyjnych i obróbkę metali, po górnictwo, przemysł stoczniowy i morski oraz produkcję energii. Produkty i usługi firmy Castrol odgrywają kluczową rolę w dostarczaniu rozwiązań dla światowej gospodarki, od wydobycia, poprzez wytwarzanie i transport. (op.zp)
WIĘCEJ czytaj w listopadowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"
Pełną ofertę BP Europa SE, w skłąd której wchodzi marka Castrol, poznasz, odwiedzając Międzynarodowe Targi STACJA PALIW. Najbliższa edycja jedynych w Europie Środkowo-Wschodniej Międzynarodowych Targów STACJA PALIW organizowanych przez Polską Izbę Paliw Płynnych to 17-19 maja 2017 r., EXPO XXI, Warszawa.