Wiadomości

Dobry czas whisky

Sprzedaż szkockiej whisky w sklepach i na stacjach benzynowych urosła w Polsce w pierwszym kwartale br. o ponad jedną czwartą.

 
Jak wynika z danych zebranych przez firmę Nielsen wartość polskiego rynku whisky w ubiegłym roku  wyniosła blisko 540 mln zł, czyli o 100 mln wiecej w porównaniu z 2008 r. Udany dla producentów i dystrybutorów whisky był również początek tego roku.

W pierwszym kwartale sprzedaż whisky w sklepach i na stacjach benzynowych w ujęciu ilościowym była o 26 proc. wyższa w porównaniu z ubiegłym rokiem. Maciej Meyer, rzecznik prasowy firmy Belvedere, właściciela marki William Peel, twierdzi, że w Polsce mamy do czynienia z modą na whisky, która zaczęła się po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej. Napędził ją spadek cen spowodowany zniesieniem ceł.

Jak informuje „Rzeczpospolita”, popularność whisky sprawia, że do walki o konsumentów włączają się także sieci handlowe, które wprowadzają własne trunki, tańsze od produktów markowych. Obniżkami cen fanów whisky próbują przyciągać również najwięksi gracze. W ostatnich miesiącach na obniżkę o 25 proc. ceny johnnie'ego walkera red zdecydował się Diageo Polska. Tej firmie Wyborowa próbuje odebrać pierwsze miejsce na polskim rynku whisky. Dwa lata temu zapowiadała, że może stać się to w 2011 r.

W 2009 r. alkoholami, których sprzedaż rosła najszybciej, były whisky oraz drinki gotowe do spożycia (RTD). Mimo dobrych wyników nie mają jednak szans, aby zdetronizować wódkę i piwo.

(op. zp)


źródło: portalspożywczy.pl

Wróć