Wiadomości

Hop.City prezentuje pierwszy model Bateriomatów


W ramach Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach firma Hop.City (JedenŚlad Sp. z o.o.) zaprezentowała pierwszą wersję – alfa1 Bateriomatu®. Jest to projekt innowacyjnych stacji ładowania baterii do większości lekkich pojazdów elektrycznych: skuterów, rowerów, hulajnóg itd. Urządzenie, będzie pełnić funkcję „skrzynek” do przechowywania wymiennych baterii, a jednocześnie punktu ładowania różnego rodzaju e-pojazdów zarówno prywatnych, jak i sharingowych. Bateriomaty® to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.

WIĘCEJ czytaj w najbliższym wydaniu "Paliw Płynnych" - w dziale #eTRANSPORT.. Jeśli interesują Cię kwestie elektromobilności, energii dla TEN-T [w tym infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych], szukasz oferty ładowarek EV, przyjdź na organizowane wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVII Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2020, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Pojazdy elektryczne to jeden z najbardziej gorących tematów w świecie motoryzacji, ale nie tylko. Na tegorocznej konferencji Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach pojawiały się liczne debaty, co do sposobów ładowania takich pojazdów. Tak jak w przypadku samochodów elektrycznych rozwiązania rynkowe już są – stacje ładowania, które umieszczane są w wyznaczonych do tego punktach miasta czy strefach prywatnych, tak w przypadku UTO (urządzeń transportu osobistego) nie ma takich rozwiązań. Większość operatorów sharingowych – hulajnogi, rowery czy skutery elektryczne ładują pojazdy sami, a użytkownicy indywidualni robią to zazwyczaj w domach lub budynkach biurowych.

Spółka JedenŚlad, znana w Polsce jako operator sharingowych skuterów elektrycznych, już w 2018 roku zaczęła pracę nad pierwszymi na rynku uniwersalnymi stacjami ładowania dedykowanym lekkim pojazdom elektrycznym. W ramach katowickiego wydarzenia, Spółka zaprezentowała pierwszą wersję Bateriomatu® - alfa1. Sama nazwa także została zastrzeżona przez Spółkę, dzięki temu ma być on łatwiej identyfikowany dla potencjalnych użytkowników.  

Sam projekt Bateriomaty® jest realizowany w ramach działalności Hop.City, który krąży wokół wynajmu pojazdów elektrycznych.

Bateriomat® będzie stacją o wyglądzie zbliżonym do Paczkomatów®, a samo urządzenie będzie działało w 3 podstawowych trybach. Pierwszy: wymiana pakietu baterii, czyli użytkownik, który będzie chciał umieścić w nim rozładowaną baterię, za pomocą aplikacji będzie otwierał jedną z szafek, w której umieści rozładowaną baterię i wymieni ją na naładowaną. „Będziemy zapewniać więc swego rodzaju „stacją wymiany energii” dla małych pojazdów elektrycznych. Dzięki czemu, użytkownicy nie będą musieli tracić czasu na ich ładownie.” – komentuje Łukasz Banach współzałożyciel Hop.City.

Kolejny sposób, to naładowanie pakietu baterii. „Umożliwimy włożenie swojego pakietu baterii i naładowanie go w Bateriomacie®. Będziemy obsługiwać około 95% standardów dostępnych na polskim i europejskim rynku.” – dodaje Banach.

Trzecie sposób to naładowanie pojazdu, który nie ma wymiennego pakietu baterii – dzięki podłączeniu za pomocą kabla. Hop.City zapewnia, że całość będzie zarządzania przez ich system IT – w tym aplikacje do planowania tras, rezerwacje ładownia w Bateriomatach® i informowanie o naładowaniu baterii czy pojazdu.

„Dzięki naszej współpracy z samorządami, operatorami oraz dzięki danym, które zbieramy, Bateriomaty® będą stały w kluczowych miejscach miast. Chcemy, aby były elementem Smart City, który pojawia się w centrach handlowych, osiedlach, tradycyjnych stacjach paliw, a nawet na przystankach. Mamy świadomość, że Bateriomat® musi być dostępny tam, gdzie jest najwięcej użytkowników pojazdów elektrycznych. Cieszy nas fakt, że mogliśmy zaprezentować nasze stacje już po niecałym roku od otrzymania grantów finansujących projekt (Mazowia i NCBiR na łączną wartość projektów ponad 8 mln zł). W kolejnych miesiącach będziemy prezentować też w jaki sposób Bateriomat®, może być wykorzystywany przez firmy kurierskie czy gastronomiczne. – komentuje Patrycja Ogrodnik Brand Manager Hop.City.

Hop.City z projektem Bateriomatów® ma do zagospodarowania wiele obszarów, które na dzień dzisiejszy jeszcze nie korzystają z elektrycznych pojazdów, ale w niedługim czasie mogą zacząć. Pierwsze stacje ładowania zostaną prawdopodobnie postawione na koniec 2019 roku. Pilotażowo usługa ładowania będzie dostępna w dużych miastach, m.in. Wrocław, Trójmiasto i Warszawa, a możliwość ładowania będzie przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Na początek Bateriomaty® będą obsługiwały wybrane typy baterii i będą głównie przeznaczone dla floty Hop.City oraz jej partnerów. W I kwartale 2020 r. firma zamierza otworzyć już sieć dla wszystkich – operatorów skuterów, rowerów i hulajnóg oraz użytkowników indywidualnych.

***

Hop.City (JedenŚlad Sp. z o.o.) oferuje kompleksowe rozwiązania dla użytkowników, podmiotów biznesowych oraz samorządów zainteresowanych usługami sharingowymi. Całość spina autorski system i aplikacja do bezkluczykowego wynajmu pojazdów elektrycznych (skutery) na minuty. Polska spółka została założona w 2017 roku przez trójkę znajomych: Karolinę Sikorską, Łukasza Banacha oraz Marcina Brzeskiego. W maju tego roku Hop.City został jednym z laureatów projektu akceleracyjnego Warsaw BOOSTER.

Źródło: hop.city

Ź

Wróć