Wiadomości
Leśne Runo na sprzedaż
Polska Agencja Rozwoju Turystyki SA, dotychczasowy właściciel sieci Leśne Runo, ma zamiar skupić się na działalności statutowej - szkoleniach oraz usługach konsultingowych. Transakcja ma zostać zamknięta do końca bieżącego roku.
TPPK miało w ubiegłym roku przychód netto 5.860.511,92 zł, a zysk netto 104.171,03 zł (w 2008 r.: 10.101,02 zł). Rentowność sprzedaży w 2009 r. wyniosła 2,52 proc., (w 2008r.: 3,33 proc.).
Sieć restauracji Leśne Runo działa od dziesięciu lat. Obecnie liczy 15 placówek w całej Polsce,. Specjalizuje się w gastronomicznej obsłudze podróżnych przy drogach krajowych, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw. Restauracje serwują tradycyjne dania kuchni polskiej, z dodatkiem owoców runa leśnego. TPPK S.A. swoją markę Leśne Runo pozycjonuje jako alternatywę dla barów typu fast food. Skuteczną konkurencję z zachodnimi sieciami gastronomicznymi umożliwiają nowoczesne standardy obsługi klienta i przytulne wnętrza, połączone z komfortem konsumpcji dań przygotowanych na bazie produktów naturalnych.
W tym roku TPPK S.A. otworzyło trzy nowe restauracje – w miejscowościach Stopka k. Bydgoszczy (droga krajowa nr 25, woj. kujawsko-pomorskie), Nowa Dęba (droga krajowa nr 9, woj. podkarpackie) oraz Frydrychowo (droga krajowa nr 15, woj. kujawsko–pomorskie). Cztery spośród wszystkich placówek sieci działają na zasadach franczyzy, pozostałe są własnością TPPK S.A.. W roku 2010 restauracje wdrożyły program lojalnościowy dla stałych klientów, po raz pierwszy pojawiły się także specjalne zestawy menu dla dzieci oraz towarzysząca im akcja na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych na drodze. Dominującą grupą klientów sieci Leśne Runo są osoby często podróżujące samochodem w celach biznesowych, zaś w sezonie wakacyjnym wzmożony ruch generuje turystyka rodzinna oraz grupy zorganizowane.
zp