Wiadomości

Lotos i Orlen Ambasadorami Polskiej Gospodarki

Zakończyła się II edycja konkursu dla przedsiębiorców Ambasador Polskiej Gospodarki. Zaszczytnym tytułem wyróżnione zostały polskie koncerny naftowe: Orlen i Lotos.

 

Konkurs „Ambasador Polskiej Gospodarki” organizuje Business Centre Club pod patronatem MSZ. Jego celem jest zwiększenie zaangażowania polskich przedsiębiorców w promocję naszego kraju jako wiarygodnego partnera gospodarczego na arenie międzynarodowej. Jury tegorocznego konkursu wyłoniło 55 laureatów z całej Polski w czterech kategoriach: Eksporter, Partner Firm Zagranicznych, Marka Europejska oraz Kreator Rozwiązań XXI wieku. W Pałacyku Ministerstwa Spraw Zagranicznych 17 maja br. nagrodzeni odebrali dyplomy z rąk ministra Jana Borkowskiego i prezesa BCC Marka Goliszewskiego.

 

PKN Orlen otrzymał tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Marka Europejska za osiągnięcia na arenie międzynarodowej w zakresie zarządzania spółkami działającymi na rynkach Europy Środkowej. Lotos Oil został nagrodzony w kategorii Eksporter. Według danych Ministerstwa Finansów ponad 70 proc. eksportu środków smarnych z Polski zostało zrealizowanych w ub. r. właśnie przez spółkę Lotos Oil. Ma ona swoje przedstawicielstwa na Ukrainie i Litwie, lecz swą aktywność rozwija także w Czechach, na Łotwie, w Estonii oraz innych krajach WNP.  Wchodzi na rynki Skandynawii, a nawet odległej Mongolii i Turkmenistanu. Jej produkty trafiają do 45 krajów świata, od położonej na Karaibach francuskiej Martyniki, przez prawie całą Europę, kraje Afryki Zachodniej, aż po Indonezję.

 

Business Centre Club istnieje od 1991 roku. Jest prestiżowym klubem przedsiębiorców i największą w kraju organizacją indywidualnych pracodawców, wyróżnioną w siedzibie Parlamentu Europejskiego nagrodą EKES za znaczący wkład w krzewienie integracji i tożsamości europejskiej. Honorowymi członkami BCC są m.in.: José Manuel Barroso, Leszek Balcerowicz, George Bush, Jerzy Buzek, Jacques Chirac, Bill Clinton, Janusz Lewandowski, Margaret Thatcher, Władysław Bartoszewski i Lech Wałęsa. Z badań przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych Indicator (1997 r.), Instytut Spraw Publicznych (2000 r.) oraz Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor (2004 r. i 2006 r.), GfK Polonia (2009 r) wynika, że Business Centre Club jest oceniany przez przedsiębiorców jako najbardziej prestiżowa i skuteczna organizacja tego rodzaju w Polsce.

(op. zp)

 

 

 


źródło: Business Centre Club

Wróć