Wiadomości

Mostostal i Acciona zbudują obwodnicę Kielc

Komisja przy kieleckim oddziale GDDKIA za najkorzystniejszą w przetargu na obwodnice Kielc (w ciągu S7) uznała najtańszą ofertę: konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras z Hiszpanii. Firmy te obiecują zbudować ją za niecałe 642 mln zł.

Wnioski o dopuszczenie do ogłoszonego w roku ubiegłym dwustopniowego przetargu złożyło 21 firm i konsorcjów. Oferty w drugim etapie postępowania przetargowego przedstawiło 10 podmiotów zainteresowanych inwestycją - najdroższa opiewała na 989 mln zł.

Teraz uczestnicy przetargu mają czas na wnoszenie ewentualnych uwag, ponadto przetarg podlega obligatoryjnej kontroli przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli okaże się, że nie ma zaostrzeń, jeszcze w sierpniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą.

Budowa 23-kilometrowej obwodnicy Kielc to największą do tej pory inwestycją drogowa regionu świętokrzyskiego - potrwa 18 miesięcy z przerwami na okresy zimowe. Oddana do użytku w latach 80. XX w. kielecka obwodnica mimo że ma tylko jedną jezdnię, to jednak posiada status drogi ekspresowej. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni tzw. zespolony będzie pierwszym i jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74. W ramach inwestycji powstanie 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych.

Budowa kieleckiej obwodnicy to kolejny krok w kierunku dwujezdniowej ekspresowej „siódemki” na terenie województwa świętokrzyskiego.

(zp)

Źródło: GDDKIA

Wróć