Wiadomości

PFR zmienia decyzję na korzyść przedsiębiorcy


Dzięki skutecznej interwencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, właściciel działalności gospodarczej w branży gastronomicznej uniknął konieczności zwrotu subwencji finansowej w wysokości ponad 180 tys. zł, uzyskanej w ramach rządowego programu „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm” (Program 2.0). PFR po ponownej analizie sprawy uznał, że omyłkowe skorzystanie przez przedsiębiorcę z niewłaściwego formularza nie powinno prowadzić do tak surowych konsekwencji.

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców zaangażował się w sprawę po tym, jak przedsiębiorca, spełniający kryteria mikroprzedsiębiorcy przez przypadek złożył wniosek na formularzu dla MŚP. Pomimo, że spełniał warunki do umorzenia subwencji, w pierwszym kwartale 2022 roku PFR wydał decyzję o konieczności zwrotu całości subwencji.

„Rzecznik MŚP od początku wskazywał na konieczność zastosowania zasady celowości przy rozliczaniu środków publicznych, podkreślając, że przedsiębiorca utrzymał miejsca pracy, a różnica w kwocie, którą miał otrzymać, została zwrócona PFR” – komentuje przedstawiciel Biura Prasowego Rzecznika MŚP. „Nasze stanowisko było jasne – omyłkowe skorzystanie z niewłaściwego formularza nie powinno prowadzić do tak daleko idących konsekwencji, jak zwrot całej subwencji”.

Po interwencjach Rzecznika MŚP, PFR ostatecznie uchylił swoją wcześniejszą decyzję i umorzył subwencję w całości.

„Decyzja PFR pokazuje, że zasady wyrażone w Konstytucji Biznesu, takie jak racjonalność i celowość, są brane pod uwagę przy rozliczaniu środków publicznych. Cieszymy się, że ponowna analiza sprawy zakończyła się pozytywnie dla przedsiębiorcy” – podkreśla Rzecznik MŚP Agnieszka Majewska

Nasze działania po raz kolejny potwierdzają ich celność w obronie interesów przedsiębiorców, a także w zapewnianiu sprawiedliwości i właściwego rozliczania publicznych funduszy.

 

Link do aktualności >>><<<

Źródło: Biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców

Wróć