Wiadomości

Polityka informacyjna PKN Orlen



Z notatki prasowej wynika, iż w badaniu WarsawScan 2010 udziałwzięli analitycy i zarządzający aktywamireprezentujący krajowe domy maklerskie, fundusze inwestycyjne i emerytalne oraz instytucje zarządzające aktywami. Badaniem objęte zostało 60 spółek o największym udziale w obrotach GPW w roku 2009 r. Wyniki badania przeprowadzonego w oparciu o metodologię CitiScan wypracowanych przez londyńską agencję relacji inwestorskich Citigate Dewe Rogerson, opublikowała agencja NBS Public Relations.
 Według Jacka Krawca, prezesa Zarządu PKN Orlen, wyróżnienie to jest cennym miernikiem skuteczności budowania zaufania inwestorów wobec Spółki: - Kluczowe jest zdobycie zaufania i przekonanie rynku, że sprawy firmy są w dobrych rękach. Ważne, aby inwestorzy i analitycy wiedzieli, że nawet w trudnej sytuacji spółka przedstawia rzetelnie i kompleksowo swoją sytuację, a zarząd jest partnerem z określonym planem działania i konsekwencją w realizacji. Nasza rzetelna polityka informacyjna przynosi efekty, ponieważ traktujemy ją jako element budowania wartości firmy –  powiedział prezes.
 
Z ustaleń odnotowanych w nadesłanej notatce wynika, iż 2009 roku PKN Orlen zrealizował 232 spotkania z przedstawicielami zagranicznych i polskich funduszy/instytucji oraz analitykami. Zorganizowano 4 konferencje prezentujące wyniki okresowe PKN Orlen, składające się z telekonferencji z przedstawicielami rynku kapitałowego oraz konferencji prasowej. W odpowiedzi na oczekiwania rynku zmieniono formę dedykowanych spotkań z polskimi inwestorami po wynikach kwartalnych z grupowych na indywidualne. Zrealizowano je po każdych wynikach kwartalnych podczas tzw. „Warsaw roadshow”. Przedstawiciele PKN ORLEN wzięli też udział w 7 międzynarodowych konferencjach inwestorskich. Zorganizowano również tzw. „European roadshow” – szereg indywidualnych wizyt w kilku miastach będących siedzibami inwestorów europejskich.
 Zdaniem organizatorów badania, zdecydowana większość ankietowanych (91,8 proc.) uznała, że przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i dobra komunikacja z inwestorami mogą wpłynąć na wycenę spółek, przy czym 47,5 proc. uczestników badania uznało, że utrzymywanie wysokich standardów w tym zakresie może zwiększyć wycenę nawet o ponad 10 proc.
 
Tegoroczne zwycięstwo to kolejne wyróżnienie PKN ORLEN w zakresie relacji inwestorskich. Spółka została dotychczas także nagrodzona m.in. przez miesięcznik IR Magazine w 2007 roku w kategorii najlepsza polska spółka giełdowa w zakresie relacji inwestorskich. W marcu tego roku, PKN Orlen w plebiscycie dziennika Puls Biznesu oraz Ośrodka Badawczego Pentor, został uznany za Giełdową Spółkę Roku w kategorii Relacji Inwestorskich.
NBS Public Relations przeprowadza badania od 2003 r. w celu oceny jakości relacji inwestorskich, które prowadzone są przez spółki notowane na warszawskiej giełdzie. Zdaniem obserwatorów badania są niezwykle ważnym źródłem wiedzy na temat oczekiwań inwestorów w zakresie komunikacji i niezbędnych informacji, potrzebnych do oceny spółek względem ich atrakcyjności inwestycyjnych.
 
 


źródło: biuro prasowe PKN Orlen

Wróć