Wiadomości

Pszeniczne piwo z Łomży


30 maja br. do sprzedaży trafiło piwo Łomża Export Pszeniczne. To trzeci - po Łomża Export Miodowe i Łomża Export Niepasteryzowane w tym roku produkt lokalnego browaru przeznaczony na rynek ogólnokrajowy.

Łomża Export Pszeniczne to piwo pszeniczne jasne, pasteryzowane, o zawartości alkoholu 5,7 proc. obj., dostępne w półlitrowej butelce bezzwrotnej.

- Tym razem zdecydowaliśmy się zaproponować konsumentom produkt z ciągle jeszcze niezbyt popularnej, ale szybko rozwijającej się kategorii na polskim rynku piwa, zainteresowanie którą w naszej ocenie będzie szybko wzrastać – mówi Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager marki Łomża. - Piwa pszeniczne, które same w sobie są kategorią dość zróżnicowaną (wyróżniamy aż trzy podstawowe podgatunki), oferują niezwykle ciekawe wrażenia smakowe i zapachowe, zupełnie inne niż te dostarczane przez tradycyjne „jasne pełne”. To piwa znakomicie orzeźwiające, przez co szczególnie chętnie spożywane są w okresie letnim, naturalnie mętne, a sztuka ich prawidłowego serwowania tworzy swoisty rytuał.

Warto wiedzieć

- Łomża Export Pszeniczne przynależy do najpopularniejszej odmiany piw pszenicznych, a więc Hefe Weizen - mówi Jarosław Zawistowski, Główny Piwowar Browarów Regionalnych Łomża. - Prace nad dopracowaniem receptury trwały dość długo, zajęły kilka miesięcy - zależało nam bowiem, aby pszeniczne piwo z Łomży posiadało wszystkie atrybuty produktowe charakterystyczne dla tego podgatunku. Dzięki temu odznacza się ono unikalną harmonią pełnego, słodowo-goryczkowego smaku i bogatej, goździkowej nuty zapachowej. Optymalnie parametry organoleptyczne piwo to uzyskuje schłodzone do temperatury 7 stopni, a przed otwarciem i podaniem butelka powinna odstać nie wstrząsana przez minimum pół godziny. Piwo pszeniczne należy serwować do szklanek półlitrowych, aby można było za jednym razem nalać całą zawartość butelki wraz ze znajdującym się na jej dnie osadem drożdżowym, który wzmaga intensywność smaku oraz zapachu. Piwa pszeniczne typu Hefe Weizen są z reguły dużo mocniej nagazowane niż inne piwa, dlatego szklankę warto uprzednio zwilżyć zimną wodą w celu wyeliminowania nadmiernego pienienia podczas nalewania

Rośnie sprzedaż Łomży

Dzięki konsekwentnemu rozszerzaniu linii produktowej, Łomża może obecnie zaoferować konsumentom całą gamę ciekawych, klasycznych produktów w ramach swojej kategorii. Oprócz wprowadzanego właśnie pszenicznego, są to piwo miodowe, kilka wariantów piw niepasteryzowanych, piwo mocne oraz piwa jasne pełne o różnej zawartości ekstraktu i alkoholu. 

Jednocześnie marka Łomża znakomicie wpisuje się w niezwykle silny obecnie w Polsce trend rynkowy, dotyczący nie tylko samego piwa, ale również innych produktów spożywczych, przejawiający się wzmożonym zainteresowaniem wyrobami o regionalnym pochodzeniu, które zachowały swój pierwotny charakter, prawdziwość i autentyczność.

- Czyni to z regionalnej Łomży jedną z najciekawszych ofert na polskim rynku piwa, w ramach której niemal każdy miłośnik chmielowego napoju znajdzie produkt odpowiadający jego gustom – podkreśla Maciej Ładwiński.

Potwierdzają to znakomite wyniki sprzedaży, jakimi może pochwalić się marka Łomża. W ubiegłym roku odnotowała ona 31 proc. wzrost sprzedaży, a w pierwszym kwartale 2011 r. sprzedano jej aż o 49 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku 2010. Szczególną popularnością cieszy się wprowadzone niedawno do oferty piwo Łomża Export Miodowe, które w bardzo krótkim czasie osiągnęło prawie 10-procentowy udział w całości sprzedaży marki Łomża.

Łomża Export Pszeniczne otrzyma bardzo silne wsparcie marketingowe – będzie bohaterem czerwcowej kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej. Billboardy z wizerunkiem nowego produktu pojawią się w większych miastach macierzystego regionu marki Łomża (północno-wschodnia Polska), w Warszawie, Krakowie oraz Łodzi. W wybranych lokalizacjach będą im towarzyszyć siatki wielkoformatowe, reklamy na wiatach przystankowych, a w Warszawie także reklamy na stacjach metra.

Działania wspierające piwo Łomża Export Pszeniczne prowadzone będą niezależnie od trwającej obecnie ogólnopolskiej kampanii telewizyjnej marki Łomża.

Wróć