Wiadomości

Grupa MOL wchodzi na polski rynek z ofertą blisko 900 nowych produktów - smarów i olejów


  

W ramach swojej ekspansji geograficznej, Grupa MOL wchodzi na polski rynek z ofertą blisko 900 nowych produktów - smarów i olejów.

W ofercie polskich dystrybutorów pojawią się m.in. oleje do pojazdów ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych, samochodów osobowych i motocykli, a także środki smarowe stosowane w przemyśle.

Nowe produkty MOL będą dostępne poprzez sieć dystrybutorów w całej Polsce oraz w ramach sieci Slovnaft Partner składającej się z 80 partnerskich stacji paliw w południowej Polsce.

MOL Lubricants, spółka zależna należąca do Grupy MOL, należy do największych producentów i kluczowych dostawców środków smarowych w Europie Środkowo – Wschodniej. Firma jest właścicielem dwóch zakładów produkcyjnych oraz laboratoriów na Węgrzech i w Chorwacji, a także posiada 11 biur sprzedaży i 9 centrów logistycznych w całym regionie.

Obszar działalności MOL Lubricants skupia się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej, ale eksport obejmuje również inne kraje europejskie, takie jak Niemcy i Włochy, a także kraje Europy Wschodniej, takie jak Ukraina czy Rosja. Firma jest także aktywna w tak odległych krajach jak Tajwan, Chiny i Wyspy Cooka. Koncern jest wiodącym dostawcą wysokiej jakości markowych środków smarowych samochodowych i przemysłowych oraz powiązanych z nimi usług na rynku węgierskim, słowackim i chorwackim. Poprzez swoją rozbudowaną sieć dystrybutorów jest obecny w niemal 50 krajach na całym świecie, a średnie przychody Grupy z ogólnej sprzedaży markowych środków smarowych wynoszą ok. 130 mln EUR rocznie. Importerem produktów MOL Lubricants jest Spółka Slovnaft Polska należąca do Grupy MOL.

- Dotychczas oferta MOL Lubricants nie była obecna na polskim rynku. Polska dystrybucja naszych produktów to kolejny krok w drodze do wzmocnienia naszej pozycji w regionie. Jako kluczowy producent olejów i smarów jesteśmy obecni na większości rynków europejskich. Polska gospodarka należy do największych w tej części Europy, dlatego wejście na ten rynek było dla nas oczywistym krokiem dla strategicznego wzmocnienia pozycji naszej firmy w Europie Środkowo – Wschodniej – powiedział Szabolcs Vida, dyrektor generalny MOL Lubricants.

Historia MOL Lubricants sięga 1907 r., kiedy jeszcze pod nazwą Vacuum Oil Comapany rozpoczęła produkcję w węgierskim mieście Almasfuzito. W swojej ponad stuletniej historii zdążyła rozwinąć zaplecze technologiczne, umożliwiające ciągłe doskonalenie produkcji środków smarowych, tworząc bazę dla ekspansji w regionie.

Źródło: MOL

Wróć