Wiadomości

Lotos generalnym sponsorem polskiego narciarstwa

Polski Związek Narciarski i Grupa Lotos SA podpisały porozumienia dotyczące współpracy na najbliższe lata. W sezonie 2010/2011 Lotos będzie nadal Generalnym Sponsorem Polskiego Narciarstwa. Zawarto również list intencyjny w zakresie współpracy w trakcie przygotowań kadry narodowej do występów na XXII Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Soczi w 2014 roku.

PZN przy wsparciu Grupy Lotos przygotuje na najbliższe Igrzyska Olimpijskie ekipę polskich skoczków narciarskich, kadrę narodową w biegach narciarskich kobiet i mężczyzn oraz zawodników startujących w kombinacji norweskiej.

Tegoroczne występy naszej kadry w Vancouver potwierdziły to, o czym Lotos wie od dawna. Mądre inwestycje w sport z czasem przynoszą wyniki. Medale zdobyte na Igrzyskach Olimpijskich cieszą miliony Polaków w kraju i na całym świecie – mówi Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos SA. – Doświadczeni sportowcy i biznesmeni wiedzą, że prawdziwy sukces buduje się latami. Dlatego już dziś wspólnie z Polskim Związkiem Narciarskim myślimy o tym, by stworzyć naszym kadrowiczom jak najlepsze warunki przygotowań do startu za cztery lata w Rosji.

Igrzyska Olimpijskie to ważna, ale jeszcze odległa perspektywa. W nadchodzącym sezonie najważniejsze dla kadr PZN będą Mistrzostwa Świata w narciarstwie klasycznym w Oslo. Justyna Kowalczyk będzie w Norwegii bronić dwóch złotych medali z Liberca. Wierzę, że sprosta oczekiwaniom. Wierzę także w dobry występ skoczków i kombinatorów norweskich. Pieniądze jakie wpływają z Grupy Lotos do PZN pozwalają spokojnie myśleć o przygotowaniach wszystkich naszych zawodników i to jest dla nas wartość bezcenna. Takich mecenasów sportu życzyłbym każdemu sportowemu związkowi – mówi Apoloniusz Tajner, prezes PZN.

Warto przypomnieć, że z Vancouver nasza reprezentacja wróciła z 6 medalami (1 złoty, 3 srebrne i 2 brązowe). To najlepszy wynik w historii udziału Polaków w zimowych olimpiadach. Aż 5 medali zdobyli Justyna Kowalczyk i Adam Małysz – sportowcy Polskiego Związku Narciarskiego. W kadrze skoczków narciarskich, którzy byli w Vancouver, 3 z 5 zawodników doświadczenie zdobywało w turniejach Lotos Cup. Dziś wyraźnie widać, że była to świetna inwestycja w przyszłość.

Działania sponsoringowe Grupy Lotos skupiają się nie tylko na kadrze narodowej, ale także służą sportowej edukacji dzieci i młodzieży. Z inicjatywy i przy wsparciu PZN w 2004 r. rozpoczęto wspólnie Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich pod hasłem „Szukamy następców Mistrza". Jest to największe sportowo-społeczne przedsięwzięcie w historii polskiego narciarstwa. W program zaangażowane są wszystkie liczące się kluby w Polsce z sekcji skoków narciarskich. Nieprzerwanie od 5 sezonów Grupa LOTOS i PZN organizują zawody z cyklu Lotos Cup na skoczniach w Zagórzu, Zakopanem, Wiśle i Szczyrku. Każdej zimy turnieje Lotos Cup przyciągają setki młodych skoczków, a na zakończenie sezonu organizowane są zawody Lotos Grand Prix Zakopane, które zyskały już miano międzynarodowych młodzieżowych Mistrzostw Świata. Przez ostatnie lata Polacy dziesięciokrotnie stawali w nich na podium. Nasza młodzieżowa reprezentacja zdobyła w sumie aż 6 złotych medali. Na zakończenie ubiegłego sezonu, podobnie jak w poprzednich latach, Lotos ufundował stypendia i nagrody – tym razem dla 30 młodych skoczków, którzy zwyciężyli w klasyfikacji generalnej Lotos Cup 2009.

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Skoków Narciarskich swoje umiejętności doskonalili już m.in. Kamil Stoch, Łukasz Rutkowski czy Maciej Kot, którzy godnie reprezentują Polskę podczas konkursów Pucharu Świata.
zp

Źródło: Grupa Lotos

Wróć