Strefa przedsiębiorcy

O pozimowym serwisie myjni - specjalnie dla Polskiej Izby Paliw Płynnych mówi Mariusz Ancerowicz, właściciel firmy Euro-Ekol


Jakich czynności serwisowych wymaga myjnia po okresie zimowym?

Po okresie zimowym należy dokładnie przejrzeć pracę całego urządzenia. Serwisanci naszej firmy zwracają szczególną uwagę na system antymrozowy. Należy w odpowiedni sposób go zakonserwować i sprawdzić działanie wyłączając go na okres letni, tak aby kolejnej zimy nas nie zawiódł. Duży nacisk kładziemy na wyczyszczenie studni systemu mrozowego. Nasze urządzenia posiadają automatyczne przełączanie okresów Zima/Lato, ale zawsze serwis weryfikuje działanie i ustawienia. Istotną rzeczą, ale już w zakresie obsługi myjni jest doprowadzenie myjni do czystości po intensywnym użytkowaniu w okresie zimowym. Zwrócić uwagę należy na pozbycie się resztek soli z posadzek myjni i osprzętu takiego jak banery, uchwyty do dywaników, stojaki na lance i szczotki.

Jakie czynności może wykonać właściciel myjni, a jakie muszą być zlecone wyspecjalizowanemu serwisowi?

Właściciel myjni powinien po okresie zimowym zadbać o część zewnętrzną inwestycji. Doprowadzenie do czystości myjni po okresie zimowym wymaga dużo pracy. Co któryś rok odświeżyć należy również banery, często co trzy-cztery lata wymienia się je na nowe. Okres po zimie jest dobry, aby odświeżyć wygląd myjni. Resztę pozostawił bym wykwalifikowanemu serwisowi, który sumiennie i z należytą starannością przejrzy pracę urządzenia co zapewni bezawaryjność w okresie wiosennym. W pierwszym okresie po zimie zauważamy zwiększoną ilość myć na myjniach bezdotykowych, warto żeby urządzenie było przygotowane do pracy i nie zawiodło w takim czasie.

Jaki wpływ mają tu: jakość wody, chemii, uwarunkowania technologiczne i lokalizacja myjni?

Jakość wody ma ogromny wpływ na jakość mycia i końcowy efekt. Klienci wykorzystujący technologię Euro-Ekol mają o tyle prościej, że dzięki zastosowaniu zmiękczacza większej wydajności, wyposażonego w sterownik, każdy program mycia jest realizowany z użyciem wody zmiękczonej. Przez cały czas mamy kontrolę jakości wody. Przed produkcją urządzenia, serwis naszej firmy bada wodę na inwestycji w celu doboru odpowiednich urządzeń do uzdatniania wody. Zapewnia to bezobsługową pracę urządzenia i daje gwarancję uzyskania dobrej jakości mycia.

Jaka jest specyfika serwisowania myjni regenerowanych i w okresie pogwarancyjnym?

Na dzień dzisiejszy nie serwisujemy myjni po regeneracji. Mowa tu o myjniach bezdotykowych, bo w przypadku myjni automatycznych temat jest nieco prostszy. Klienci posiadający urządzenia po regeneracji rzadko korzystają z serwisu fabrycznego, szczególnie po okresie gwarancji. Przy urządzeniach nowych klient otrzymuje od nas dwuletni pakiet gwarancyjny. Wykonujemy okresowe przeglądy gwarancyjne, które pozwalają utrzymać zdolność pracy myjni w każdych warunkach i przy nadmiernym obciążeniu.

Jakie elementy urządzeń/ infrastruktury myjni powinny podlegać wymianie ze względu na naturalne zużycie eksploatacyjne?

Najważniejszymi elementami eksploatacyjnymi przy myjniach bezdotykowych, mającymi wpływ na mycie i jego jakość, są dysze ciśnieniowe w lancach, włosie szczotek myjących. W technice myjącej elementy eksploatacyjne to między innymi wszelkiego typu filtry, oleje w pompach, membrany do produkcji wody osmotycznej.

Jak należy zmodyfikować chemię na myjni w odniesieniu do pory roku? Co powinien zawierać pakiet

W przypadku myjni Euro-Ekol opartych o chemię płynną nie ma konieczności zmiany środków chemicznych ani ilości ich dozowania.

Do jakich uszkodzeń może dojść w wyniku niewłaściwie dobranej/zastosowanej chemii? Jaką odpowiedzialność prawną ponosi tu właściciel myjni?

Poprzez zastosowanie środków chemicznych o niewłaściwych parametrach uszkodzeniu może ulec system dozowania chemii w urządzeniu. Przy zmianie producenta chemii myjącej dobrze skonsultować parametry produktu z serwisem fabrycznym.

Jak uefektywnić działanie myjni w jej dotychczasowej postaci: dokładając usługi, urządzenia, redukując wymagania energetyczne itd.

W ostatnim czasie zmianie uległo zapotrzebowanie energetyczne dla naszych urządzeń. Zmniejszyliśmy moc silników do pomp wysokiego ciśnienia o 26% bez zmniejszenia ciśnienia mycia na lancy. Pozwoliło to również wyciszyć pracę urządzenia. Obecnie często spotykamy się z zapotrzebowaniem rozbudowy czy też poprawy funkcjonalności myjni poprzez dołożenie opcji dodatkowych. W ostatnich miesiącach popularne stały się systemy płatności PayPass i programy mycia Turbo Szczotką.

Co z Waszych rozwiązań zaprezentujecie podczas XXIV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2017?

Odwiedzający nasze stoisko będą mogli zobaczyć wiele nowości w naszej ofercie. Zaprezentujemy innowacyjne systemy startowe wyposażone w płatności za mycie banknotami z możliwością wydawania reszty po myciu pojazdu, płatności PayPass, aplikacje do urządzeń mobilnych z opcją otrzymywania statystyk i kontroli pracy urządzenia z poziomu smartfonu i tabletu. Z urządzeń peryferyjnych zaprezentujemy odkurzacze z licznikiem pozostałego czasu odliczanego w sekundach oraz odmierzacze do sprzedaży płynu do spryskiwaczy. Środki chemiczne przez nas zaprezentowane odbiją się dużym echem u odwiedzających i zapadną na długo w pamięci, ale szczegóły zostawiamy jako niespodziankę na targi. Zapraszamy serdecznie na nasze stoisko na terenie otwartym w maju!

Dziękuję za rozmowę!

Rozmawiał: Zdzisław Pisiński, Redaktor Naczelny miesięcznika „Paliwa Płynne", oficjalnego organu Polskiej Izby Paliw Płynnych

Wróć