Strefa przedsiębiorcy

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia Sodexo oferuje limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem


Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 

Obecnie w różnego rodzaju przedsięwzięcia charytatywne, również te organizowane przez firmy, częściej angażują się kobiety oraz osoby z wyższym wykształceniem (po 85% ankietowanych). Mężczyźni również nie pozostają obojętni na potrzeby innych – trzech na czterech panów bierze udział w akcjach społecznych. Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” Sodexo Benefits and Rewards Services pokazało, że bez względu na to czy pochodzimy z małej wsi czy dużego miasta chętnie pomagamy – średnio 80% populacji w Polsce wspiera potrzebujących.

- Pomaganie daje ogromną satysfakcję i sprawia, że czujemy się potrzebni. Ważne, by firmy stwarzały pracownikom możliwości niesienia pomocy i doceniały każdy przejaw dobroczynności wśród zatrudnionych. Taka postawa pracodawcy to wyraźny sygnał, że dążenie do pozytywnych zmian społecznych jest ważną i integralną częścią działalności firmy - mówi Karina Diłanian-Ponkowicz, kierowniczka ds. współpracy z darczyńcami w Polskiej Akacji Humanitarnej.

Z tego samego badania wynika, że 45% firm działających w Polsce angażuje się w projekty charytatywne. Czynny udział bierze w nich ponad 60% pracowników. Są to przede wszystkim osoby w wieku 35–44 lata – blisko trzy czwarte z nich uczestniczy w takich akcjach. W grupie najmłodszych pracowników dobroczynnością wykazuje się 58% respondentów, a w pokoleniu X (45 lat i więcej) co drugi jego reprezentant.
Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracownicy.jpg

Angażowanie pracowników w działania dobroczynne sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery i integruje ludzi wokół ważnej idei – wspólnego pomagania innym. To również nowa tendencja w motywowaniu pracowników, którzy cenią pracodawców, dla których dobroczynność jest ważna - mówi Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik marketingu w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.

Możliwości zaangażowania pracowników w pomoc potrzebującym jest wiele. Można m.in. wspierać ich finansowo, uczestniczyć w imprezach dobroczynnych (maratony, koncerty), organizować rozmaite zbiórki lub pomagać osobiście na zasadzie wolontariatu pracowniczego. Ważne, aby forma współpracy odpowiadała możliwościom firmy i pracowników, dawała radość ze wspólnych akcji oraz dumę z ich rezultatów.
Od dwóch lat Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde 10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk organizowanym przez Polską Akcję Humanitarną. Ponadto pracownicy mogą dodatkowo wesprzeć akcję kupując produkty w Promosklepie Sodexo czy kupując dodatkową cegiełkę, czyli jeden posiłek dla dziecka. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu firm i pracowników z całej Polski Sodexo ufundowało do tej pory 15 000 posiłków dla dzieci uczestniczących w programie Pajacyk.

- W sobotę 2 grudnia 2017 r. BP wraz z Polską Akcją Humanitarną po raz kolejny zaprasza do Świątecznego Stołu Pajacyka. W tym wyjątkowym dniu 10 % proc. obrotu kawiarenek Wild Bean Cafe na wszystkich stacjach własnych BP i wybranych stacjach partnerskich przekażemy na program dożywiania dzieci Pajacyk - mówi dr Magdalena Kandefer-Kańtoch rzecznik prasowy BP w Polsce. W ramach ubiegłorocznej akcji goście w 589 lokalach zasiedli przy Świątecznym Stole Pajacyka, a dzięki 120 135,92 zł udało się ufundować ponad 30 tysięcy posiłków dla dzieci.

- Współpraca BP i PAH-u to długa historia – w 2000 roku BP, jako pierwsza firma paliwowa, połączyła program marketingowy z elementem charytatywnym, którego mechanizm funkcjonuje do dziś. Klienci stacji, korzystając z jej oferty, zbierają punkty na karcie lojalnościowej, a potem mogą je wymieniać na nagrody, płacić nimi za zakup dowolnych produktów i usług na stacjach BP lub przekazywać na „Pajacyka”. Dzięki tej inicjatywie wspólnie z naszymi klientami ufundowaliśmy już ponad 1,5 mln obiadów - mówi dr Magdalena Kandefer-Kańtoch.

Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja, podczas której właściciele restauracji, pubów i kawiarni przekazują 10% obrotu na rzecz niedożywionych dzieci. Warto w tym dniu przyjechać na stację i przy okazji tankowania zjeść posiłek na WBC, wspierając jednocześnie akcję dożywiania dzieci.

Źródło: Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadził Instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska w sierpniu 2017 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków N=389 (zatrudnionych na umowę o pracę), za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w ramach sondażu CATIBUS.

Wróć