Auto i Myjnia
FM Logistic: Dobre perspektywy dla branży logistycznej i transportowej w Polsce
Polska jest potęgą na europejskim rynku transportowym. Wraz ze wzrostem wolumenu przewożonych towarów rośnie popyt na zasoby powierzchni magazynowej, a także nowych pracowników, z których pozyskaniem firmy mają coraz większe problemy. Dlatego konieczne są inwestycje w innowacyjne rozwiązania i automatyzację pracy.
FM Logistic zapowiada, że w najbliższych miesiącach ten obszar inwestycji będzie kluczowy. W tym roku spółka zamierza zatrudnić trzystu nowych pracowników. – Rynek Polski i Europy Centralnej wciąż jest konkurencyjny. Staje się coraz bardziej konkurencyjny dla krajów Europy Zachodniej i wciąż wiele będzie się na nim działo przez najbliższe kilka lat – ocenił 18 stycznia br. na konferencji podsumowującej dotychczasowe osiągnięcia spółki Piotr Sukiennik, dyrektor zarządzający FM Logistic na Europę Centralną.
Polska staje się potęgą na rynku transportu i logistyki. Nasze firmy mają w przewozach europejskich około 25-proc. udział. Rośniemy w siłę od momentu wejścia do UE i otwarcia europejskich rynków. Według statystyk GUS bezpośredni udział sektora usług transportu i logistyki w polskim PKB zwiększył się o ponad jedną piątą od momentu wstąpienia Polski do UE (wzrost z 5,4 proc. w 2004 roku do poziomu 6,5 proc. w 2015 roku). Polska staje się też coraz częściej krajem pierwszego wyboru dla największych firm logistycznych.
Jednak w całym sektorze transportu brakuje kilkuset tysięcy kierowców. Brak pracowników w innych gałęziach gospodarki sprawia, że samochody przyjeżdżają i nie są rozładowywane na czas.
FM Logistic na rynku polskim działa - poprzez swoją spółkę FM Polska Sp. z o. o. - nieprzerwanie od 23 lat. W Polsce priorytetem stały się inwestycje w nowe centra logistyczne, utrzymanie bardzo wysokiej jakości obsługi klientów oraz stały rozwój usług transportowych. Polska stała się więc dla międzynarodowego operatora logistycznego centrum zarządzania regionem Europy Centralnej.
Źródło: PIPP (op.zp)