Polityka ochrony danych osobowych w PIPP
Polityka prywatności
Polska Izba Paliw Płynnych (lub „PIPP”) dba o prywatność i ochronę powierzonych danych, w szczególności danych osobowych. Tym samym, realizując obowiązek wynikający z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) – zwaną dalej RODO, informujemy, że:
I. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych Polska Izba Paliw Płynnych z siedzibą w Warszawie siedzibą w Warszawie zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym – rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000120987, NIP 5260307979
II. Kontakt w sprawie ochrony danych osobowych
Prosimy o kierowanie zapytań dotyczących ochrony Państwa danych osobowych pisemnie na adres:
Polska Izba Paliw Płynnych
ul. Zygmunta Słomińskiego 19 lok. 521
00-195 Warszawa
lub pocztą elektroniczną na adres:
[izba@paliwa.pl]
z dopiskiem „dane osobowe”.
III. Cele i podstawy przetwarzania
PIPP przetwarza dane osobowe swoich członków, potencjalnych członków lub będących w przeszłości członkami PIPP przez okres wskazany poniżej oraz osób ich reprezentujących lub osób do kontaktu wskazanych przez te podmioty, jak również innych osób, z którymi PIPP kontaktuje się w formie telefonicznej, elektronicznej lub papierowej w trakcie swojej działalności.
PIPP przetwarza dane na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit a) RODO) lub wtedy, gdy jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit f) RODO), w szczególności do:
- realizacji celów statutowych PIPP;
- ewidencjonowania oraz realizacji praw i egzekucji obowiązków członka PIPP;
- organizowania szkoleń, konferencji i innych spotkań branżowych w ramach swojej działalności statutowej;
- przesyłania newslettera w ramach zamówionej subskrypcji.
IV. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych opisanych powyżej. PIPP przestanie przetwarzać Państwa dane w tych celach, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Państwa danych istnieją ku temu ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności lub Państwa dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
V. Okres przechowywania danych
Dane są przechowywane przez PIPP tak długo, jak to konieczne do realizacji powyższych celów lub zachowania zgodności z ustawowym okresem przechowywania oraz do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
W przypadku korzystania z newslettera dane są przechowywane do czasu wycofania zgody na przesyłanie informacji wysłanej na adres PIPP w sposób wskazany w pkt. II powyżej.
VI. Odbiorcy danych
Dane osobowe mogą być udostępniane [innym członkom PIPP lub podmiotom powiązanym], usługodawcom zewnętrznym (zewnętrzne firmy księgowe, doradcy prawni, informatycy etc.), gdy jest to niezbędne do realizacji celów opisanych w niniejszej Polityce prywatności.
Dokładamy najwyższych starań w wyborze naszych usługodawców i dokładamy najwyższej staranności, aby zewnętrzni usługodawcy wykorzystywali potwierdzone im dane osobowe wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami, niniejszą Polityką prywatności i przepisami prawnymi.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO, przysługuje Państwu:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
VIII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale może być konieczne do korzystania ze strony.
IX. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w razie uznania, że przetwarzanie przez Kancelarię danych narusza przepisy Rozporządzenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urząd Ochrony Danych Osobowych.
X. Przekazywanie danych
Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego bez zachowania wymogów przewidzianych przepisami RODO.
XI. Odpowiedzialność za linki (treść zewnętrznych dostawców)
Ponosimy odpowiedzialność wyłącznie za własną treść zamieszczoną przez PIPP. Natomiast nie możemy ponosić odpowiedzialności za treść dostępną pod linkami od innych dostawców, gdyż nie mamy wpływu na ich zawartość. Odpowiedzialność za treść powiązanych witryn internetowych zawsze ponosi określony dostawca lub operator tych witryn internetowych.
Nasza strona może wykorzystywać tzw. „wtyczki społecznościowe” tj. wtyczki sieci społecznościowych np. „Facebook” lub „YouTube”. PIPP nie ma wpływu na rodzaj ani zakres danych zbieranych przez sieci społecznościowe. Informacje dotyczące celu i zakresu zbierania danych, a także dalszego przetwarzania i wykorzystywania danych przez poszczególne sieci społecznościowe, jak również ich odpowiednich praw i możliwości ochrony prywatności określają odpowiednie polityki prywatności dostępne na stronach tych dostawców.
XII. Pliki cookies
W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia użytkownika końcowego w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej, może jednak spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania z niej; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości. Mogą one służyć do zbierania informacji w celach handlowych. Pliki cookies nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość.
Stosujemy dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” to pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub zamknięcia przeglądarki internetowej. „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika. Pliki cookies mogą być zamieszczane przez PIPP lub umieszczane przez podmioty trzecie, zatwierdzone przez PIPP, w tym narzędzia Google Analytics, używane do analizy działań użytkowników strony, w celach statystycznych.
W ramach serwisu mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania (logowania);
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.
Pliki cookies w każdej chwili można wyłączyć wybierając odpowiednie ustawienia na pasku. Jednocześnie informujemy, że ograniczenie stosowania plików cookies może mieć wpływ na niektóre funkcjonalności serwisu.